Strategisk inköpare till SJ
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Tjänsten
Som Strategisk Inköpare hos SJ kommer du att spela en central roll inom vår inköpsverksamhet med huvudfokus på IT- och Tjänsteupphandlingar inom ramen för LUF/LOU. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra upphandlingar genomförs korrekt och effektivt.
Dina Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att ansvara för att driva och genomföra upphandlingar, stötta verksamheten med formell kravställning, och agera som rådgivare till ledning och Koncerninköp. En del av arbetsuppgifterna innebär även inköpsadministration, såsom publicering av annonser och beslut i godkända system för LUF-upphandlingar.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med planerad start i januari 2024 och pågår inledningsvis till augusti 2024. För rätt person finns det möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2023-11-24KvalifikationerEftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, juridik, inköp eller motsvarande.
Dokumenterad erfarenhet av att hantera upphandlingar inom LUF/LOU och väl förtrogen med olika utvärderingsmodeller.
Flytande i svenska och engelska.
Erfarenhet av moderna upphandlingssystem som TendSign och TransQ.
Stark förmåga att planera, strukturera, kommunicera och prioritera arbete.
Personliga Egenskaper
I rollen som Strategisk Inköpare är effektivitet och samarbetsförmåga avgörande. Du tar ansvar, har kundfokus och drivs av att leverera resultat som stödjer organisationens mål. Enkel och pedagogisk kommunikation är en central del av ditt arbetssätt.
Placering
SJ AB Huvudkontor, Vasagatan 10, Stockholm. Arbetet sker delvis på distans för att säkerställa bästa genomförande och i dialog med verksamheten.
Kravspecifikation
Hög generalistkompetens eller mycket hög kompetens inom IT-inköp, varu- eller tjänsteupphandlingar.
5-10 års erfarenhet inom LOU/LUF-området, inklusive strategisk nivå i minst 3-5 år.
Erfarenhet av stora IT-upphandlingar med koppling till LUF/LOU.
Erfarenhet av projektledning och rapportering.
Mycket stor självständighet.
Meriterande Krav
Hög kompetens inom LUF och genomfört minst 4-8 LUF-upphandlingar inom IT.
Självständigt och professionellt förhållningssätt.
Enkel och pedagogisk kommunikation.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare via
jesper.jenefjard@adecco.seHar du frågor angående registrering, kontakta supporten via
info@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Upprepning av titel, Alternativa förslag till titeln, Bransch/Kategori, Geografisk placering, Affärssystem, Kundnamn, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-43948".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Jesper Jenefjärd
Jobbnummer 8285270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.