Strategisk Inköpare Till Saab I Göteborg
Friday Väst AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Friday Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Har du bred erfarenhet av inköp, eller har jobbat i en roll med motsvarande förståelse för den strategiska leveranskedjan? Vill du bli en del av ett team som arbetar med att försäkra leveransen av produkter till SAABs kunder? Detta är din möjlighet att bli del av ett spännande företag med världsunika och ledande produkter.
OM TJÄNSTEN:
Som strategisk inköpare kommer du att tillhöra ett team med både strategiska och operativa inköpare där du utgår från deras kontor i kallebäck, Göteborg. Där kommer du ha ett stort ansvar för SAABs samarbeten med konstruktion i utvecklingsprojekt där din uppgift är att ansvara för inköpen för dina delområden. Vidare kommer du att vara navet mellan projektledare och leverantör för att säkerställa tidshållning, kostnad och god kvalité.
Du kommer att ansvara för att driva förändringsarbete i organisationen med syfte att underlätta prototypflödet tillsammans med övriga intressenter och leverantörer. Som strategisk inköpare har du delvis ansvar för att genomföra upphandlingar och skriva prisavtal med befintliga och nya leverantörer, där rollen innebär kontinuerligt underhåll av leverantörsrelationer. Flera projekt löper parallellt med varandra vilket dessutom ställer höga krav på struktur och ordning. Inom denna gruppering är det främst internationella leverantörer du kommer ansvara för.
Tjänsten innefattar resor.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Hantera din leverantörsbas.
Stödja affärsområdets projekt och program med kommersiellt ansvar och kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft för den nuvarande leverantörsportföljen.
Ansvara för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtalen.
Se till att inköpsstrategin, inköpspolicyn och procedurerna är uppfyllda.
Vara en kontaktpunkt för hantering av relevant inköpsinformation.
Vara en viktig funktion i digitaliseringsresan och utveckla arbetssätten.
VI SÖKER DIG SOM:
Besitter en eftergymnasial utbildning inom relevant område.
Har flera års erfarenhet av en roll som inköpare, säljare eller motsvarande inom industrin.
Har tidigare erfarenhet av att samarbeta med leverantörer.
Kommunicerar på svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Innehar god systemvana.
Vi tror att för att lyckas i rollen har du ett kommersiellt och tekniskt intresse samt har en fallenhet för relationer. Du är driven och öppen för nya idéer samt ha goda sociala färdigheter. Vi söker dig som är en naturlig ledare som är van vid att ta kontakt och skapa nätverk, både internt och externt. Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Det är också viktigt att vara en lagspelare då det finns ett tätt samarbete med många olika funktioner internt så som andra strategiska och operativa inköpare, kvalitetsfunktioner, konstruktion, planering, projektledare m.m. För att lyckas i tjänsten krävs en vilja att lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med dina kollegor.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
OM KUNDFÖRETAGET:
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Rebecka Forsman
Lön: Fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. "Friday - everyday", hur låter det?
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "friday1536".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Friday Väst AB (org.nr 559141-1326)
Arbetsplats Friday
Jobbnummer 8027606
Observera att sista ansökningsdag har passerat.