Strategisk inköpare till Familjebostäder
Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jobbet på Familjebostäder är inte ett vanligt jobb. Det är ett viktigt jobb. Vi bidrar till att Stockholm är en stad där alla kan bo bra. Vårt uppdrag är att se till att de som bor hos oss trivs och är trygga i det viktigaste de har: sina hem. Våra nybyggda hus möter moderna behov och de byggs på ett sätt som tar hänsyn till framtida generationer.
Vi anser att hållbarhet även sträcker sig till den mänskliga aspekten. Vi är högt rankade när det kommer till ledarskap, förmåner och vi strävar alltid efter att du som jobbar hos oss ska få ihop din vardag: oavsett om det handlar om lediga fredagseftermiddagar eller massage på arbetstid. Det är den omtanken som också avspeglas i vår värdegrund - i varje möte med våra kunder och hur vi är mot varandra. Välkommen till ett viktigt jobb. Vi vet att du kommer trivas.
Är du vår nästa strategiska inköpare?
Till vår enhet för inköp och upphandling söker vi nu en framåt och ambitiös strategisk inköpare som vill driva inköp- och upphandlingsarbetet framåt. Vi letar efter dig som vill jobba brett med hela inköpsprocessen från inledande analyser till implementering och du omges av kompetenta kollegor. Du arbetar kategoribaserat och ansvarar för att utforma inköpsstrategier, genomföra upphandlingar och analysera inköpsmönster och siffror.
Publiceringsdatum2023-09-15ArbetsuppgifterSom strategisk inköpare kommer du i tätt samarbete med beställare - framför allt inom teknisk drift och förvaltning - att samordna, planera, genomföra och följa upp upphandlingar av tekniska konsulter, drift-, bygg- och anläggningsentreprenader och i viss utsträckning varor.
Arbetet innebär att självständigt driva och hantera upphandlingar av stort värde och att vara ett stöd i upphandlingsfrågor, avtalsjuridiska frågor och tillsammans med verksamheten utveckla goda affärsmässiga relationer med leverantörer. Genom omvärldsbevakning och branschsamverkan medverkar du i utvecklingen av enhetens strategier, processer och verktyg. Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd.
Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och upphandling som idag består av åtta personer och du rapporterar till inköp- och upphandlingschefen.
Vi erbjuder
Ett viktigt jobb
Vårt allmännyttiga samhällsuppdrag handlar om något av det finaste som finns, människors hem. Tillsammans utvecklar och förvaltar vi levande stadsdelar. Det är inte bara ett jobb. Det är ett uppdrag.
Hållbarhet i fokus
Vi gör hållbara val när vi renoverar och bygger nytt för att minimera vår klimatpåverkan. Samtidigt är det lika viktigt för oss att jobba med trygghet i våra bostadsområden, för att livet mellan husen ska fungera.
Ett tydligt ledarskap
Våra ledare får höga betyg av våra medarbetare. De har förmågan att motivera, inspirera och visa uppskattning. Hos oss kommer du helt enkelt trivas och utvecklas.
Balans mellan arbete och fritid
Massage på arbetstid, ett generöst friskvårdsbidrag och ett höjt semesterdagstillägg är bara några i raden av våra förmåner som gör det enkelt för dig som medarbetare att må bra.
En levande företagskultur
Vår värdegrund ger oss ett starkt stöd i vardagen - i möten med våra kunder och hur vi är mot varandra. Hos oss får du engagerade, kundfokuserade kollegor med affärsmässighet och nytänkande i fokus.
Vill du veta mer om vad vi erbjuder för förmåner och hur några av våra medarbetare upplever att det är att jobba hos oss? Läs mer här!
KvalifikationerVi söker dig som antingen har högskoleutbildning med teknisk, ekonomisk eller juridisk inriktning, alternativt YH-utbildning med inriktning inköp/upphandling. Du har flerårig praktisk erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt LOU/LUF. Vidare har du har erfarenhet av upphandling inom teknik- och samhällsbyggnadsområdet och standardavtal som AB, ABT, ABK och referensverk som AMA.
Erfarenhet inom AMA-funktion är meriterande för tjänsten.
Dina personliga egenskaperFör att trivas i rollen behöver du som person vara målmedveten och lösningsorienterad med stort driv. Du är analytisk med förmågan att se helheten och trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Vidare är du strukturerad och ordningsam i ditt sätt att arbeta mot deadlines.
Det är viktigt att du har en hög personlig mognad, god förmåga att samarbeta och skapa hållbara relationer. Du visar på hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Så ansöker duOm du tycker att du känner igen dig i beskrivningen och rollen låter spännande ser vi fram emot din ansökan senast den 4 oktober. Vi kommer att behandla ansökningarna löpande.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Thunström på 0730-62 33 72 eller
therese.thunstrom@jeffersonwells.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "bdb9e9c7-7734-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Familjebostäder
Jobbnummer 8113675
Observera att sista ansökningsdag har passerat.