Strategisk inköpare/ teknisk inköpare till Sievert!

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-01-03

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sievert AB.

Om företaget
Sievert AB är världsledande inom utveckling av högkvalitativa värmeverktyg för professionella användare. Varumärket och företaget Sievert har funnits i snart 140 år och jobbar idag tillsammans med internationella kunder i mer än 50 länder. Här finns med andra ord 140 år av erfarenhet, decennier av teknisk support och diskussioner med användare för att ta fram de allra bästa värmeverktygen. Sievert-gruppen består av Sievert AB i Sverige, produktion i Estland och försäljningsenheter i Tyskland, Belgien, England, Italien och USA. Företaget ingår i Rothenberger-koncernen med huvudkontor i Tyskland.


Dina arbetsuppgifter
Som strategisk inköpare ansvarar du för att utveckla Sieverts strategiska inköpsfunktion med ett långsiktigt och hållbart perspektiv. Du arbetar nära leverantörerna för att skapa en leverantörsportfölj som balanserar kvalitet, ledtider, garantier, kostnader och risker. Arbetet innebär att du löpande säkerställer Sieverts konkurrenskraft genom att driva bland annat prisförhandlingar, sortimentsfrågor, leverantörsutvärderingar och omvärldsbevakning. Rollen innefattar även ett nära samarbete med utvecklingsavdelningen, där du bidrar med prisperspektiv och en teknisk förståelse som effektiviserar kommunikationen. Därtill ansvarar du för att alla inköpta produkter/komponenter uppfyller kvalitetskrav och tekniska specifikationer. Vidare hanterar du produktkalkyler och standardprissättningar samt driver kostnadssänkningsprojekt och säkerställer att totalkostnaderna för befintliga och nya produkter hålls nere. Avslutningsvis följer du upp strategiska KPI:er kopplade till exempelvis leveransprecision, kostnadsutveckling och ledtider.

Du rapporterar till Operations Manager och ingår i ett team av Supply Chain/Inköps-specialister i Sverige och Estland.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom relevant tekniskt område
• 2-5 års arbetslivserfarenhet inom logistik/inköp, där erfarenhet av inköp av tekniska produkter är starkt meriterande
• Goda kunskaper inom förhandling och avtal
• Du har goda tekniska kunskaper, kan läsa mekaniska ritningar och har förståelse för produktionsprocesser
• God systemvana, där erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV är meriterande
• Du kommunicerar flytande på svenska och engelska

För att lyckas i rollen är du en person som driver ditt arbete självständigt med siktet inställt på att leverera goda resultat. Du arbetar proaktivt utifrån både långsiktiga och kortsiktiga mål och tidsplaner. Du har vidare en stor analytisk förmåga, där du ser helheten och kan lösa problem på ett effektivt och strukturerat sätt. Därtill har du en mycket god förhandlingsvana som karaktäriseras av affärsmässighet och god kommunikation. Du är social och skapar goda affärsrelationer och samarbeten såväl internt som med externa parter. Avslutningsvis tar du ägandeskap över dina processer och trivs bra i en projektledarroll.

Övrig information:

Start: omgående (med viss hänsyn till uppsägningstid)
Plats: Solna, Stockholm
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: strategisk inköpare, teknisk inköpare, strategiskt inköp, inköpsansvarig, inköpare, inköpsfunktion, logisitk, Supply Chain, logistikkedjan, materialplanering, materialplanerare, leverantörer, förhandling, teknik, mekanik, Microsoft Dynamics NAV, heltid, Sievert.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Emma Fredriksson
emma.fredriksson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6220077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: