Strategisk inköpare med erfarenhet av fastighetsrelaterade tjänster

NXT Interim Stockholm AB / Företagsekonomjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NXT Interim Stockholm AB i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Bakgrund
Vår kund är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya Sveriges stamnät för el för att möta energiomställningen. Transmissionsätet ska byggas ut med ett stort antal kilometer ny kraftledning samt många nya stationer. Tillväxten kräver också upphandling av komplexa fastighetsrelaterade tjänster samt indirekt material generellt.Uppdragsbeskrivning
Inköpsavdelningen söker 1 strategisk inköpare med erfarenhet av fastighetsrelaterade tjänster (Facility Management) samt övrigt indirekt material. Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult.Arbetsuppgifter
• Självständigt leda och genomföra upphandlingar inom fastighetsrelaterade tjänster (Facility Management)
• Självständigt leda och genomföra upphandlingar inom alla delar av kategori indirekt material.
• Självständigt leda och genomföra upphandlingar inom andra kategorier tex IT och avhjälpande åtgärder för kraftsystemet om behov finns. ·
• Leda arbetet med framtagning av upphandlingsstrategi
• Leda arbetet med genomförande av RFI:er
• Leda arbetet med framtagning och utformning av förfrågningsunderlag
• Leda arbetet med framtagande av process för utvärdering av anbud
• Stötta och ibland leda beställare i framtagning av krav
• Genomföra överlämning av färdigt avtal till beställare och utgöra stöd till beställare under avtalets löptid om behov finns.
• Kontinuerligt säkerställa att SvK:s processer och legala krav i upphandlingsprocessen följs (LUF).
• Bidra till verksamhetsutveckling inom Inköp generellt.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 5 till 7 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Konsultens uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.

Placering
Vår kunds kontor i Sundbyberg.

Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Vår kund garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.
Skallkrav
Minst 10 års erfarenhet av att leda upphandling av komplexa tjänster inom offentlig sektor.
Minst 2 års erfarenhet av att leda komplexa upphandlingar av fastighetsrelaterade tjänster (Facility Management).
Minst 2 års erfarenhet av offentlig upphandling enligt LUF
Minst 2 års erfarenhet av upphandling inom energisektorn.

Börkrav
Minst 5 års erfarenhet av att genomföra och leda upphandlingar enligt förhandlat förfarande inklusive förhandlingar med anbudsgivare och leverantörer.
Minst 5 års erfarenhet av leda effektbaserad upphandling samt att coacha team/stötta team i effektbaserad upphandling.
Minst 3 års erfarenhet av att ta fram, analysera och utveckla avtalsmallar för komplexa tjänster.
Erfarenhet av minst en säkerhets skyddad upphandling.

Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju.
Vår kund förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav. God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Noggrann, strukturerad och prestigelös
Arbetar självständigt och målinriktat
God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt god kommunikatör

Visst låter detta som en spännande roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NXT Interim Stockholm AB (org.nr 559277-4078), http://nxtinterim.se/

Kontakt
Annika Svanström
annika.svanstrom@nxtinterim.se

Jobbnummer
8291736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NXT Interim Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NXT Interim Stockholm AB: