Strategisk Inköpare
Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker en strategisk inköpare till en av våra kunder inom telekombranschen. Den här rollen som inköpare innebär att du tillhör supply chain-avdelningen och du har ett helhetsansvar för hela inköpsprocessen. Du ansvarar för att processen fungerar optimalt i den dagliga verksamheten och säkerställer på så sätt kvalitet och effektivitet i leveranserna. I tjänsten ingår att förbättra leverantörskedjan med fokus på till exempel leveransprecision och leveransförmåga.
Publiceringsdatum2012-02-20Dina arbetsuppgifterI rollen som strategisk inköpare ingår det bland annat följande arbetsuppgifter:
• Leverantörsförhandlingar
• Förbättringsarbeten inom inköpslogistik
• Leveransbevakning
• Daglig kontakt med leverantörer
• Samarbete med sälj och kundorderavdelningen, utvecklingsavdelning samt produktion och lager
Kvalifikationer• Högskoleutbildning inom inköp/logistik
• Minst två års erfarenhet av inköp, gärna inom telekombranschen
• Erfarenhet att arbeta i affärssystem och god datorvana
• Flytande engelska i tal och skrift
Är du en problemlösare som trivs med att arbeta i högt tempo? Då kan det här vara tjänsten för dig. Du tycker det är roligt att förhandla och göra affärer och har en god känsla för vad service innebär och strävar efter att bemöta kunden på bästa sätt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tjänsten är en hyr först anställ sedan vilket innebär att du först kommer att arbeta som konsult via Placera Personal för att sedan övergå i en anställning hos kundföretaget efter max sex månader.
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Eriksson, 08-586 22 725
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1163510
Observera att sista ansökningsdag har passerat.