Strategisk Inköpare

Transdev Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm, Täby, Upplands Väsby, Vallentuna, Sigtuna eller i hela Sverige

Transdev söker en Strategisk Inköpare - RSM - Rolling Stock Maintenance - Tåg
Transdev befinner sig på en spännande tillväxtresa. Idag driver Transdev tågverksamheten i Öresundståg, Roslagsbanan och har vunnit anbud för att starta upp verksamheten i Östgötapendeln samt Mälartåg. För denna tillväxtresa söker vi nu en Strategisk inköpare RSM för tåg.
Om rollen
Som Strategisk inköpare RSM Tåg erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter i form av eget ansvar för utpekade leverantörer där Tåg och Tågunderhåll är ett bärande inslag. I din roll säkerställer du relationen till diverse leverantörer, säkerställer leveranskedjor, detta för att driva utvecklingen framåt. Ditt arbete sker i nära samarbete med underhållsavdelningen samt med Transdevs affärsverksamhet.
Vi söker dig som idag arbetar inom Supply Chain Tåg och Tågunderhåll och vill fortsätta att utvecklas inom en global verksamhet och villig att axla ett större ansvar inom detta viktiga område. Detta genom att bidra med ett kommersiellt fokus, hållbarhet och nytänkande för att stärka upp och utveckla vår centrala och företagsövergripande inköpsorganisation som idag består av totalt 14 medarbetare.
Du kommer ha din placering på huvudkontoret i Bromma och rapporterar till Transdevs CPO/Inköpschef.
Resor inom Sverige samt till Tyskland förekommer.
På Transdev har vi en hybrid arbetsplats vilket innebär att du ges möjlighet att jobba på distans som en del av din arbetstid.

Publiceringsdatum
2024-06-10

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du ansvar för bland annat:
Utföra kostnadsanalys och benchmarking och vägleda underhålls- och affärsverksamheten
Säkerställa leverantörskedjor för en effektiv materialförsörjning
Driva och hantera strategiska leverantörsrelationer
Skapa förutsättningar för vårt operativa inköp inom affärsområdena genom att arbeta med supply chain och processförbättring och implementering av strategiska avtal
Leda tvärfunktionella projekt och hantera relationer med key stakeholders och leverantörer
Ansvara för förhandlingar med svenska och internationella leverantörer
Uppföljning av avtal och leveranser
Mät och övervaka prestanda inom din/dina kategorier


Bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du en utbildning från en teknisk högskola/universitet inom något av områdena: Inköp, Ekonomi eller Teknik. Du har flera års erfarenhet av tåg och tågunderhåll inom en större organisation och har kunskap och erfarenhet att driva och leda, upphandlingar och förhandlingar i komplexa miljöer.
Du behöver kunna kommunicera på svenska och engelska obehindrat. Du behärskar MS Office och är en van användare av Excel. Kunskap i Tyska samt erfarenhet från underhållssystem är meriterande.
Dina egenskaper
Du är självgående och trivs i en roll där du bidrar till verksamheten genom att visa det värde som inköpsorganisationen tillför i projekt och till affärsområden. Du är prestigelös och har stor förmåga att utifrån givna krav och tydliga personliga målsättningar självständigt planera, prioritera och organisera ditt arbete. Du kan snabbt sätta dig in i och hantera olika komplexa frågeställningar och utmaningar. Kommunikationsförmåga och analytiskt sinne är viktiga egenskaper för jobbet.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en spännande roll i ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar är handling, ansvar, nytänkande och samspel, och de styr vår vardag. Du får en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan, gruppförsäkring, Rikskortet, friskvårdsbidrag och ledig halvdag innan röd dag. Vi anordnar också jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret och andra trivselaktiviteter.
Tjänsten är på heltid och börjar med en provanställning på 6 månader.
Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi tror att en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald berikar vår verksamhet.
Vi tillämpar tester och urval sker löpande.
Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, 076-131 44 58.
Är du redo för en ny utmaning? Ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra din historia!Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.
I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik - för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391), https://www.transdev.se/

Arbetsplats
Transdev

Jobbnummer
8738321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transdev Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transdev Sverige AB: