Strategisk inköpare

Quest Consulting Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Uppdraget kommer utföras inom kategorin konsulter där flertalet ramavtal ligger på agendan, men även avrop från kammarkollegiet samt avrop på redan befintliga ramavtal kan förekomma. Uppdraget präglas av tät dialog med beställare och kollegor för utveckling inom kategorin, upphandlingar/ramavtalsupphandlingar samt förberedande marknads- och leverantörsanalyser inom kategorin för kommande upphandlingsbehov.

Likande arbetsuppgifter kan även förekomma för andra kategorier inom Inköpsavdelningen.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat innefatta:

Att övergripande leda, samordna och administrera avropet / projektets / upphandlingens genomförande så att målsättningen och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat.
Driva mer komplexa upphandlingar samt avrop tvärfunktionellt och ha många interna och externa kontaktytor.
Ha nära samarbete med den/de interna beställarna och projektledaren för projektet, där du är ansvarig inköpare vid genomförande av upphandlingar samt avropsförfrågningar.
Ansvarar för framtagning av förfrågningsunderlag, där beställaren ställer kraven men med vägledning och guidning från dig hur det bäst formuleras och utvärderas. (Ibland är beställarorganisationen otydlig och då behöver du ta en större roll för att samordna).

För denna roll ser vi därför att du kan uppfylla följande kundkrav:

Akademisk utbildning (tex civilingenjör, civilekonom, jurist personalvetare.)
Minst 2 års självständigt arbete inom offentlig upphandling under LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare inom de senaste 5 åren.
Minst 7 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller upphandling.
Drivit och gjort det operativa inköpsarbetet självständigt i minst 3 st större projekt/upphandlingar och med flertalet interna kontakter och beställare.
Drivit och projektlett strategiskt kategoriarbete inom inköp under minst 3 år.

Rollen har sin utgångspunkt i Stockholm och avser en heltidsroll som gäller tillsvidare, efter en godkänd säkerhetsprövning.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Publiceringsdatum
2023-05-25

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "quest4442".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
7818820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: