Stödassistent till Nya Hyltegården
Göteborgs kommun / Vårdarjobb / Göteborg
2020-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödassistent till Nya Hyltegården" (publicerad 2022-12-02) ⬅️
Visa alla vårdarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Askim-Frölunda-Högsbo ligger i den södra delen av Göteborg och har cirka 59 000 invånare. Området sträcker sig över en stor geografisk yta, från Marklandsgatan nära centrala Göteborg till Billdal som gränsar till Halland. Naturen i stadsdelen har en stor variation med närhet till hav, skog, parker och vackra friluftsområden. I stadsdelen arbetar cirka 3 200 medarbetare med att ge service, stöd och omsorg för en bra vardag för göteborgarna. Vi möter stora utmaningar i arbetet och därför är vår kunskap och vårt engagemang avgörande för kvalitén i stadsdelens verksamhet. Vi arbetar med att öka inflytandet för stadens invånare, brukare och medarbetare och tillsammans ska vi skapa en öppen, trygg och jämlik stadsdel där många vill leva, arbeta och bo.
Publiceringsdatum2020-09-24ArbetsuppgifterNya Hyltegården är en bostad med särskild service (BMSS) enligt LSS. Verksamheten verkställer även två beslut om personlig assistans. Vi söker nu en ny medarbetare som kan se utmaningen i att arbeta med människor med särskilda behov. Här finns möjlighet att kombinera sin kompetens genom att arbeta i en verksamhet som inriktar sig både mot utvecklande och stödjande insatser.
Som medarbetare har du i uppdrag att ge de boende ett individuellt anpassat stöd i deras dagliga livsföring samt stimulera till fritidsaktiviteter och delaktighet i vardagen. Du kommer att arbeta utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt vilket innebär att du ska arbeta med inriktning mot individens utvecklingsmöjligheter samt säkerställer brukarens behov av stöd i vardagen.
Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete där du tillsammans med enhetschef, metodhandledare och arbetsgruppen ansvarar för bland annat planering och utveckling av verksamheten, hålla givna ekonomiska ramar, att aktivt söka och förmedla information samt tillhandahålla ett professionellt bemötande.
KvalifikationerVi söker dig som har utbildning från omvårdnadsprogrammet med inriktning funktionshinder eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer med flerfunktionshinder.
Du kommer att ingå i ett sammanhang där det kommer att ställas höga krav på samarbetsförmåga och därför är det viktigt att du som person är positiv, samarbetsvillig och lösningsfokuserad. Du har ett stort intresse av att arbeta med personer med funktionshinder, är lyhörd för brukarnas och de anhörigas behov och önskemål samt är flexibel och har ett gott förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt god vilja och förmåga till samarbete.
För arbetet krävs god datavana och kunskaper i social dokumentation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av schemaplaneringsverktyget Time Care.
ÖVRIGT
I Askim-Frölunda-Högsbo arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2020-12-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A975674".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , SDF Askim-Frölunda-Högsbo
Jobbnummer 5373097
Observera att sista ansökningsdag har passerat.