Stödassistent till Apotekarängen
Kungsbacka Kommun / Vårdarjobb / Kungsbacka
2015-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödassistent till Apotekarängen" (publicerad 2017-05-10) ⬅️
Visa alla vårdarjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Tycker du, precis som vi, att god service och omsorg är lika viktigt dygnet runt? Då ska du söka tjänsten som stödassistent, hos oss på Apotekarängen med varierande arbetstider dag, kväll och sovande jour!
Om oss på förvaltningen för Funktionsstöd i Kungsbacka
Vi erbjuder bland annat stöd i form av boende, daglig verksamhet och personlig assistans till personer med funktionsnedsättning. Vårt mål är att skapa trygghet, erbjuda meningsfull sysselsättning, bidra till den personliga utvecklingen och främja delaktighet i samhället. All stödverksamhet utgår från individens behov och de anhörigas önskemål. Förvaltningen har cirka 700 anställda.
Apotekarängens gruppboende består av åtta lägenheter och gemensamhetsutrymmen.
Rollen som stödassistent hos oss
Arbetet innebär att ge de boende stöd i alla aspekter av det dagliga livet. Vi jobbar utifrån en lågaffektiv metod, AKK - alternativ kompletterande kommunikation samt tydliggörande pedagogik. Vi arbetar för att ta fram en tydlig struktur på arbetet. Arbetssättet kommer således vara metodiskt vilket innebär att du behöver vara strukturerad och ha förmåga att organisera och planera ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation och att du har förmåga att självständigt och på ett kreativt sätt lösa de problem som kan uppstå i ditt arbete. Du samarbetar bra tillsammans med andra och relaterar till din omgivning på ett lyhört och smidigt sätt. Du visar gott omdöme och har förståelse för att du själv påverkar situationen när du uttalar dig eller agerar.
Publiceringsdatum2015-12-09ProfilVi söker dig som har gymnasial utbildning inom omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen personer med funktionsnedsättning under 65 år. Vi ser det även som meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom individuellt målarbete samt av dokumentation enligt gällande lagstiftning.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad, tillträde 1 februari 2016 eller enligt överenskommelse. I vår förvaltning arbetar vi tillsammans över hela verksamhetsområdet Funktionsstöd. Det kan innebära att du även får arbeta på andra enheter.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 1 januari 2016.
Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att begära utdrag ur Polisens belastningsregister.
Om Kungsbacka kommun
I Kungsbacka växer framtiden. Kommunen har 78 000 invånare och är en av de mest expansiva i Sverige. Här är nära till naturen och havet - och bara 20 minuter till Göteborg. Vi som jobbar på Kungsbacka kommun ser till att invånarna får god service med hög kvalitet. Det gör vi genom att låta kunnande, öppenhet och självständighet genomsyra allt vi gör. Ett gott bemötande skapar trygghet för invånarna. Vi arbetar aktivt med vår gemensamma värdegrund, Bitt, vilket står för bemötande, inflytande, tillgänglighet och trygghet. Läs gärna mer om oss och vårt arbete på
www.kungsbacka.se .
Mer information lämnas av:
Enhetschef, Elin Ekelöf
Telefon: 0300-83 51 55
När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningHänvisas till intervju
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Borgmästaregatan 5A
42434 Kungsbacka
KontorsadressBorgmästaregatan 5A
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2567470
Observera att sista ansökningsdag har passerat.