Stockholms tingsrätt söker en registrator

Stockholms Tingsrätt / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Tingsrätt i Stockholm

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Guide för Sveriges Domstolar (läs mer på http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Arbeta-i-Sveriges-Domstolar/ )



Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med omkring 300 medarbetare. Domstolen leds av lagmannen och är indelad i fem dömande avdelningar som var och en leds av en chefsrådman. På de dömande avdelningarna arbetar rådmän, fiskaler, notarier, beredningsjurister och domstolshandläggare. En av de dömande avdelningarna är Patent- och marknadsdomstolen och de andra fyra avdelningarna är allmänna avdelningar som handlägger tvistemål, familjemål och brottmål. Domstolen består även av en administrativ avdelning som hanterar ekonomi, budget, HR, säkerhet och service, IT, registrering och arkiv. Stockholms tingsrätt är en modern och öppen arbetsplats med ansvarstagande medarbetare. Domstolen vill ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Tingsrätten ingår i ett regionalt samarbete med Attunda, Nacka, Solna och Södertörns tingsrätter.




Publiceringsdatum
2019-03-08

Dina arbetsuppgifter

Som registrator på Stockholms tingsrätt erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig verksamhet.

I samarbete med övriga registratorer är din uppgift att lägga upp nya mål och ärenden samt hantera inkommande handlingar innan de överlämnas till dömande avdelning för handläggning. Du kommer att ha många kontakter med kollegor, parter, myndigheter och allmänhet genom personliga möten, telefon och e-post. Arbetet innebär bl.a. att ta emot och registrera handlingar, hantera avgifter, betala ut vittnesersättning, besvara förfrågningar samt viss hantering av arkivhandlingar.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har minst två års eftergymnasial utbildning. Har du utbildning inom registratur eller arkiv är det meriterande. Du har också erfarenhet av minst två års framgångsrikt arbete inom service och administration eller arbete vid myndighet. Du är en van datoranvändare och ser dator och e-post som naturliga arbetsverktyg. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift på svenska samt talar och förstår engelska.

Som person är du förtroendeingivande och skapar goda relationer. Du bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete, ser helheten men också möjligheter till förbättringsåtgärder. Du förmedlar information tydligt och enkelt både muntligt och skriftligt. För att trivas hos oss behöver du kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer och ha förmåga att hantera svårigheter och lösa problem. Du tar ditt arbete på allvar, drar lärdom av dina erfarenheter och arbetar konstruktivt även under perioder med hög arbetsbelastning.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-29

Arbetsprov och/eller lämplighetstester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Kontaktuppgifter för detta jobb
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:
Julia Wahlgren, HR specialist, 08-561 65 068 alt. julia.wahlgren@dom.se

För frågor om tjänsten som registrator, kontakta:
Theresa Tham, chef för Enheten för Registrering och Arkiv, 08-561 65 506 alt. theresa.tham@dom.se

Fackliga företrädare

Anette Skalmark, ST inom Sveriges domstolar, 08-561 65437

När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och som har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-05
Ange följande referens när du ansöker: TSM 2019/0263 Doss 24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms tingsrätt

Adress
Stockholms tingsrätt
Box 8307
10420 Stockholm

Kontorsadress
Box 8307

Jobbnummer
4656824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Tingsrätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Tingsrätt: