Spelinspektionen söker avdelningssamordnare till den Operativa avdelningen

Spelinspektionen / Administratörsjobb / Strängnäs
2024-10-22


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Spelinspektionen i Strängnäs

Vill du ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår avdelningssamordnare. Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med ett stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre.

Bakgrund
Spelinspektionen befinner sig i ett utvecklingsskede med nya uppdrag och ökade anslag. Myndigheten utvecklar formerna för sitt arbete och det ställs även krav på myndigheten att på ett effektivt sätt kunna ställa om verksamheten efter behov. Inom avdelningen kommer det därför att finnas behov av ett fortsatt utvecklings- och förändringsarbete där avdelningssamordnaren har en viktig roll för att arbetet ska nå framgång.

Den Operativa avdelningen består idag av tre enheter och är den avdelning som ansvarar för bl.a. licensgivning och tillsyn av den svenska spelmarknaden, omvärldsanalys och arbetet i matchfixningsrådet. I dagsläget har avdelningen drygt 40 medarbetare.

Det här får du jobba med hos oss
Som avdelningssamordnare kommer du att vara avdelningschefens stöd i frågor som rör hela avdelningens arbete med särskilt fokus på att utveckla avdelningens systematiska kvalitetssäkringsarbete. Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt.

I dina arbetsuppgifter kommer du bl.a. att:

• samordna och stödja arbetet med att utveckla effektiva processer, rutiner och systemstöd inom avdelningens ansvarsområde, för att uppnå myndighetens mål samt vara kontaktperson mot övriga avdelningar i dessa frågor.
• samordna och utveckla avdelningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning samt bidra med underlag i planering, styrning och riskhantering, detta arbete görs i nära samarbete med avdelningen för verksamhetsstöd.
• bistå avdelningschefen i andra uppdrag, utredningar och forum när det gäller planering och genomförande.

Som avdelningssamordnare arbetar du nära chefen för den operativa avdelningen samt enhetschefer och medarbetare på avdelningen. Du kommer också att ha ett nära samarbete med andra avdelningar.

Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig med högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, ekonomi, systemvetenskap, juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten. Du ska ha erfarenhet från arbete på statlig myndighet och ha arbetat med utveckling av processer och rutiner inom licens- och tillsynsområdet, både på strategisk och operativ nivå.

Det är meriterande med god erfarenhet från att leda projekt och workshops. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av verksamhetsplanering, utredningar, uppföljning och liknande arbete men är inte ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med olika typer av systemstöd och diarieföringssystem. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi ser att du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du är strategisk, strukturerad, har en god analytisk förmåga och lätt för att se helheter. Vi ser även att du har stor vana och kunskap av att arbeta i olika systemstöd. Du är en person som är noggrann, effektiv och har ett gott ordningssinne. Du ska ha lätt för att samarbeta, självständigt organisera och prioritera ditt arbete, ta egna initiativ och ta dig an nya uppgifter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan licens ska hålla sig borta från den svenska spelmarknaden.

Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta på distans halva din arbetstid samt flexibla arbetstider. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 80 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler med egna arbetsrum. Myndigheten är placerad i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på mindre än en timme.

Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Innan anställning sker en kontroll mot belastningsregistret enligt förordning 1999:1134.
Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Ersättning
Individuell och differentierad lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Spelinspektionen (org.nr 202100-3310), http://www.spelinspektionen.se/

Kontakt
Avdelningschef, Operativa avdelningen
Patrik Gustavsson
0152-650 185

Jobbnummer
8969506

Prenumerera på jobb från Spelinspektionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Spelinspektionen: