Speditionsadministratör

Effekt Personal i Sverige AB / Företagsförsäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Effekt Personal i Sverige AB i Helsingborg, Åstorp, Landskrona, Ängelholm, Klippan eller i hela Sverige

Effekt Personal i Sverige AB
Vårt företag
Effekt Personal är ett personalföretag som erbjuder kvalificerade tjänster inom bemanning, rekrytering, omställning, coachning, rehabilitering och utbildning. Vi är etablerade på flera orter i södra Sverige och har kunder inom både privat och offentlig sektor. Genom stark lokal närvaro, flexibilitet, lång erfarenhet och stort engagemang tar vi fram effektiva lösningar som ökar våra kunders konkurrenskraft.
För längre uppdrag och med möjlighet till anställning hos en av våra kunder i Helsingborg söker vi nu en
Speditionsadministratör
Vår kund är ett välkänt och framgångsrikt globalt transportföretag som erbjuder transportlösningar för företag i olika storlekar.

Publiceringsdatum
2011-10-11

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av administration och service. Du har daglig kontakt med våra internationella kunder, framförallt Danmark, via inkommande samtal och mail. Du bokar samt söker gods på väg. Du har kontroll på införelsebestämmelser och handskas med en del tullklarering av gods. Du tar emot ordrar, kontrollerar handelsfakturor, rapporterar till fakturaavdelningen etc.
Vem är du?
Erfarenhet inom yrket väger tungt, men personlig lämplighet väger tyngre för dessa tjänster hos vår kund. Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet från branschen där du
t ex har arbetat med export/import av gods i EU. Då du kommer att arbeta med internationella kunder hanterar du engelska obehindrat i både tal och skrift. Om du kan danska är detta meriterande, dock inget krav.
För att lyckas i tjänsten är du driven och mycket stresstålig då det stundtals är hektiskt tempo. Det är ett krav att du har en mycket god administrativ förmåga och där vi förutsätter att du är noggrann och ordningsam. Du har en hög grad av servicekänsla och visar en stor trygghet och stabilitet i dig själv. Som person är du positiv, glad och framåt. Du har ett ekonomiskt sinnelag och är inte rädd för att fatta egna beslut.
Då du kommer att vara representant för Effekt Personal är det viktigt att du har lätt för att skapa kontakter med både arbetskamrater och kunder. Som person krävs det därför att du är flexibel, prestigelös och positiv.
Tillträde: November
Arbetstider/Omfattning: Vardagar 8-17/Heltid
Omfattning: Ca fyra månader med möjlighet till anställning hos kund.
Intresserad?
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Linda Dahlberg på telefonnummer 0721-729109. Vi tillämpar ett löpande urval och ser därför din ansökan snarast. Så skicka in redan idag! Du ansöker om tjänsten via vår hemsida på www.effektpersonal.se, genom att registrera dig i vår CV-databas och därefter trycka på knappen "Sök Jobbet".
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-30
Ange följande referens när du ansöker: 707
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Företag
Effekt Personal i Sverige AB

Adress
Effekt Personal i Sverige AB
Döbelnsgatan 6
29131 Kristianstad

Jobbnummer
1052015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Effekt Personal i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Effekt Personal i Sverige AB: