Specialpedagog till åk F-3 - Djurgårdsskolan
Kristinehamns kommun, Skolförvaltningen / Speciallärarjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Skolförvaltningen i Kristinehamn Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.
Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till vuxna i utbildning.
Verksamheten omfattar skolstab, förskola och familjedaghem, grundskola inklusive särskola, gymnasieskola inklusive särskola och vuxenutbildning samt musik och kulturskola.
I Kristinehamns kommun ligger hela elevhälsan organiserad under en och samma chef, elevhälsostrategen. Elevhälsan består av ca 40 personer, kuratorer, psykologer, specialpedagoger, skolsköterskor och studie- och yrkesvägledare.
Elevhälsan är inne i ett utvecklingsarbete gällande det hälsofrämjande och förebyggande uppdraget. Vi har vid tre tillfällen fått projektpengar från SPSM och arbetar för att länka samman det hälsofrämjande klassrummet med tillgänglighet.
Under läsåret 16/17 HBTQ-certifierades hela elevhälsan och fokus på dessa frågor fortsätter även detta läsår.
Publiceringsdatum2017-11-09ArbetsuppgifterDjurgårdsskolan är en del av det Södra rektorsområdet som förutom Djurgårdsskolan också består av Björneborgs- och Grunnebacka skola. Elevhälsan på området består av två kuratorer, två skolsköterskor, en studie- och yrkesvägledare samt tre specialpedagoger. En av specialpedagogtjänsterna är i dagsläget vakant och vi söker nu en ersättare på tjänsten där det huvudsakliga uppdraget gäller åk F-3.
Vi vill att du jobbar med ett hälsofrämjande och förebyggande fokus samt med ett tydligt elevperspektiv. Du har lätt för att samarbeta med andra och är flexibel samt driven och engagerad i ditt arbete.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• identifiera, analysera och delta i arbetet med att undanröja hinder för, och orsaker till att elever stöter på svårigheter i sina undervisnings- och lärandemiljöer.
• identifiera de bärande hörnstenarna i ett hälsofrämjande klassrum och en hälsofrämjande skola samt arbeta för detta ur ett specialpedagogiskt perspektiv.
• genomföra pedagogiska utredningar samt analysera elevens behov på organisations-, grupp- och individnivå.
• utforma och delta i arbetet med att upprätta, genomföra och följa upp åtgärdsprogram.
• vara en kvalificerad samtalspartner och rådgivare i pedagogiska frågor - bemötande, extra anpassningar och metodutveckling.
• bidra till skolans och elevhälsans utveckling
• genomföra den pedagogiska delen i utredningar inför mottagande i grundsärskolan samt processa dessa i utredningsteamet.
KvalifikationerDu har specialpedagogisk kompetens och vi lägger stor vikt vid specialpedagogexamen samt grundbehörighet som grundskollärare.
Du har kompetens och erfarenhet av att analysera elevers behov utifrån ett kontextuellt perspektiv samt verktyg för att jobba utifrån denna analys.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-26
Ange följande referens när du ansöker: A729761
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLotta Jansson 0550-88240
FöretagKristinehamns kommun, Skolförvaltningen
AdressKristinehamns kommun, Skolförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn
KontorsadressKungsgatan 30 68184 Kristinehamn
Jobbnummer 3792565
Observera att sista ansökningsdag har passerat.