Specialist verksamhetssystem - inriktning Microsoft

Dfind IT / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Specialist verksamhetssystem - inriktning Microsoft
IL Recycling AB satsar nu på att förstärka sin IT-avdelning och söker därför systemspecialister med två olika inriktningar; Microsoft och DBA. Personerna vi söker kommer att vara en viktig del i vårt arbete med att förvalta och utveckla IL Recyclings verksamhetssystem främst byggd på Microsoft .NET. Vårt fokus ligger på de verksamhetssystem integrerade mot våra affärssystem, M3, Raindance, Visma och Vendo, som stödjer våra kärnprocesser; försäljning, produktion och logistik.
Uppdragsgivare: IL recycling.
Ort: Norrköping
Vi vill gärna att du sitter på plats på IT-avdelningen i Norrköping, men Stockholm som placeringsort fungerar också.

Publiceringsdatum
2012-02-07

Kvalifikationer
Systemspecialisten har en god förståelse för verksamhetens funktionella och tekniska krav för verksamhetssystemen och skapar systemdokumentation kring dessa för olika intressenter. Personen ansvarar även för att alla krav uppfylls av verksamhetssystemen, stödjer överliggande processer och att det följer IT-enhetens riktlinjer gällande exempelvis arkitektur, beroenden, säkerhet, prestanda, underhållbarhet, skalbarhet, återanvändbarhet etc.
Som systemspecialist har du ansvar för felanalys, kravställande och realisering av koncernens system. Du kommer också att arbeta med att förvalta och vidareutveckla IT-systemen kring företagets kärnprocesser, hantera periodiskt underhåll, tillhandahålla support, administrera databaser, konfigurera och hantera systemövervakning samt systemen i övrigt under hela dess livscykel.
Övergripande arbetsuppgifter:
• Arbeta operativt och taktiskt för att trygga att lösningarna utvecklas i enlighet med affärsverksamheten och IT-funktionens strategier, mål och nyckeltal.
• Medverka till att förbättra och effektivisera lösningar utifrån affärsprocesser samt försöka hitta synergieffekter.
• Medverka i processteam och projekt där dina kunskaper behövs.
• Arbeta med installation, konfiguration, proaktivt underhåll, problemlösning, support och uppgradering av systemen under hela deras livscykel, gäller både produktions- och testmiljöer.
Vi söker dig som:
• Är utbildad civilingenjör data, systemvetare/IT eller motsvarande utbildning.
• Har flera års arbetslivserfarenhet kring Microsofts produkter, både inom klient och serversidan, såsom:
• SQL server 2008
• AD
• Windows server 2008 R2
• Sharepoint 2010.
• Har gedigna kunskaper och mångårig erfarenhet av felanalys, kravställande och implementation.
Kunskap och erfarenhet inom transport/logistiksystem är meriterande.
Vi ser en fördel i om du tidigare arbetat som konsult.
Du är en lagspelare som vill arbeta i en modern och öppen miljö. Du blir spindeln i nätet, ett bollplank för andra inom organisationen och därför är det viktigt att du är kommunikativ och driven. Vill du vara en del av en innovativ och snabbrörlig organisation så är denna tjänst rätt för dig. För att uppskatta denna tjänst bör du gilla fart, vara självgående och prestigelös. Du antar utmaningar, är ansvarstagande, vågar vara nytänkande och tycker om att arbeta i team.
I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Gå in på www.dfind.se/it för att ansöka senast den 12 februari. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Sara Ådahl-Aggebäck, 0733-57 36 95 alt. sara.adahl-aggeback@dfind.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 200274895
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Ådahl-Aggebäck

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT

Jobbnummer
1151035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: