Specialist inom nyheter och sociala medier sökes till spännande
Magna AB / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-12-28Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer innebära att ansvara för att skapa och hantera nyhetsflödet på koncernens hemsida samt hantera företagets sociala medier (för närvarande Linkedin, Group Twitter och Glassdoor). Rollen stödjer även den externa nyhetsprocessen, från skapande av innehåll till publicering.
Start: 2017-01-23
Slut: 2017-12-22
Omfattning: Deltid 2-3 dagar i veckan ( med chans till heltid)
Kundföretaget
Electrolux är världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner samt motsvarande utrustning för professionell användning. Företaget säljer mer än 60 miljoner Electrolux-produkter i mer än 150 länder varje år. Företaget fokuserar på produkter som är designade med omtanke och baseras på en bred och djup konsumentinsikt för att möta de verkliga behoven hos konsumenter. Vad erbjuder vi dig? Vi arbetar med ett coachande ledarskap där du både får och förväntas att ge feedback. Det ger dig utrymme att växa i rollen och utvecklas inom flera områden. Du som är idérik och innovativ kommer märka att du snabbt kan genomföra förbättringar inom ramen för din roll. Vi sitter nära varandra för att säkerställa ett öppet klimat där vi hjälps åt när det behövs.
ProfilVi söker dig som har ett stort intresse för nyheter, branschtrender och sociala medier. Du ska även ha en passion för berättande och vara kreativ. I denna roll är det viktigt att vara noga med ordvalen och tänka två gånger innan du trycker på "publicera". I denna roll är därför social och kommunikativ kompetens, både skriftligt och muntligt av stor vikt. Du behöver även klara av att hantera flera uppgifter samtidigt på ett strukturerat sätt och ha en förmåga att prioritera. Vi söker dig som är flexibel, social och självgående.
Kunskaper, färdigheter och förmågor som krävs:
• Kandidatexamen i Kommunikation / Media eller liknande
• 2-3 års erfarenhet av proffessionell erfarenhet av extern kommunikation (artiklar, nyheter, sociala medier etc.)
• Du ska ha mycket goda kunskper i engelska, både muntligt och skriftligt.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Sök tjänsten via extern länk, vi tar ej ansökningar via mail.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till
anna.hedin@magna.se.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-09
Ange följande referens när du ansöker: 7252
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Hedin
anna.hedin@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Jobbnummer 3236146
Observera att sista ansökningsdag har passerat.