Specialist inom leverantörsreskontra

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Känner du dig manad att kliva in i en bred och ansvarsfull roll inom leverantörsreskontra? Är du van vid självständigt arbete där du tar egna initiativ? Har du baskunskaper inom redovisning? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-06-21

Beskrivning
Nu söker vi på Perido en specialist inom leverantörsreskontra till ett internationellt bolag inriktat på trafiktekniska lösningar. Här tar du plats i en ansvarsfull roll inom det svenska finansteamet som i dagsläget består av tre personer. Stockholmskontoret, som kanske är din nya arbetsplats, finner du strax norr om Stockholms innerstad.

Du har i denna roll ett övergripande ansvar för leverantörsreskontrafunktionen inklusive bokning av fakturor, kontakt med olika affärsenheter och underleverantörer avseende fakturering, kostnader och processer samt hantering av transaktioner inom bolaget. Därutöver sköter du bankavstämningar, avstämningar av balanskonton samt stöttar vid månads- och årsrapportering. För att lyckas i rollen har du goda kunskaper om leverantörsreskontra och har arbetat med samtliga moment som ingår.

Den vi söker är van vid att ta självständigt ansvar och är pedagogisk samt ödmjuk i sin kommunikation med andra. Eftersom koncernspråket är engelska är det viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera på engelska såväl muntligen som skriftligen. Om du trivs med att arbeta i händelserika miljöer där det finns mycket kunskap och engagemang mellan väggarna kommer du sannolikt att passa in här.

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• Goda kunskaper inom leverantörsreskontra
• Minst 1 års erfarenhet av liknande roll
• Grundläggande kunskaper inom redovisning
• Kunskap i SAP
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 mån med möjlighet till ytterligare 6 månaders förlängning alternativt överrekrytering till kundföretaget. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13803MT i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13803MT

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13803
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2918134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: