Specialist i allmänmedicin, Vårdcentralen Ryd
Östergötlands Läns Landsting / Läkarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla läkarjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östergötlands Läns Landsting i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Vårdcentralen ligger i utkanten av Linköping med närhet till fina fritids- och strövområden. Stadsdelen består av en blandning av villor och lägenheter. Närheten till Linköpings universitet har gjort Ryd attraktivt att bo i som student vilket leder till att området präglas av en relativt ung befolkning.
Vårdcentralen Ryd är en av 31 vårdcentraler i Primärvårdscentrum (PVC) och har cirka 9 500 listade patienter, en stor del av befolkningen har mångkulturell bakgrund. Vårdcentralen är bemannad med specialister i allmänmedicin, läkare under utbildning, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer, kurator, psykolog och resursteamsamordnare samt har tillgång till ett välutrustat laboratorium. Vårt mål är att vårdcentralen ska vara en attraktiv arbetsplats genom att främja en arbetsmiljö som ger balans mellan arbete och privatliv. Vårdcentralen är i full gång med olika förbättringsarbeten som främjar patientnöjdhet och en god arbetsmiljö.
Vi är ett trevligt gäng arbetskamrater och söker nu dig som vill bli en del av vårt team. Välkommen att jobba med oss på Vårdcentralen Ryd!
Publiceringsdatum2020-02-07Dina arbetsuppgifterPå vårdcentralen Ryd får du ett omväxlande och stimulerande arbete med läkarmottagning, barnhälsovård, hemsjukvård och äldreboenden. Handledning av studenter och utbildningsläkare är en viktig del av arbetet. Likaså engagemang i vårdcentralens utvecklings- och kvalitetsarbete. Vårdcentralens läkare ingår i bemanningen av jourcentralen i Linköping och deltar i bakjoursuppdrag under jourtid. Vi erbjuder dig ett rimligt schema där du är delaktig i schemaläggningen. Vi erbjuder även ett gott arbetsklimat med trevliga medarbetare samt regelbunden fortbildning.
Erfarenhet och utbildningVi söker dig som är legitimerad specialist inom allmänmedicin eller har en närliggande specialitet. Erfarenhet av primärvård är meriterande.
Dina personliga egenskaperSom person är du trygg i dig själv och har ett gott omdöme. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och har stort engagemang för det allmänmedicinska arbetssättet. Du bidrar till ett gott arbetsklimat med ett positivt och professionellt förhållningssätt. Du har god kommunikationsförmåga gentemot patienter och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Lucia Kopparmark, 010-103 53 69, 072-235 33 04
Facklig företrädare för Östergötlands Läkarförening är Carin Larnert Hansson,
Carin.Larnert.Hansson@regionostergotland.seAnsökan
Sista ansökningsdag är den 31 mars 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Ansökan ska innehålla en komplett ifylld Meritsammanställning för läkare. Denna ska vidimeras. Glöm inte att bifoga kopia på examensbevis eller legitimation med din ansökan.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200169.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuella löner
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖstergötlands Läns Landsting
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Östergötlands Läns Landsting (org.nr 232100-0040)
Arbetsplats Region Östergötland
Jobbnummer 5085793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.