Specialist Driftstödsystem Scada/ems, Stockholm
Shaya Solutions AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 2 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Konsulten kommer att ansvara för tekniskt och operativt stöd inom olika områden. Konsulten kan komma att leda andra personer, koordinera med verksamhetsfunktioner, rapportera framdrift till projekt- och program, samt utföra andra projektledningsnära arbetsuppgifter. Det kan också ingå i ansvaret att aktivt delta i upphandlingar, t.ex. kravarbete, utvärdering, så kallad "work statement", FAT-tester, SAT-tester och idriftagning, mm. Arbetet kan även omfatta stöd inom andra operativa och strategiska delar, t.ex. uppföljning och rapportering, aktivitetsnedbrytning, tidsplanering, resursplanering, uppdatera projektplaner, mm.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom elkraft. Alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
• Minst 10 års arbetslivserfarenhet inom driftstödssystem SCADA/EMS för elnätsdrift
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av kravarbete, upphandling, samt införande av SCADA/EMS-system för minst ett stamnätsbolag
• Genomfört minst tre uppdrag som ledare (projektledare, delprojektledare, eller teknikledare) för driftrelaterade projekt
• Skall kunna uppvisa arbetslivserfarenhet från minst ett projekt med offentlig upphandling i ledande roll (chef, projektledare, eller teknikansvarig), där uppdraget utförts för kundsidan
• Skall behärska Engelska flytande och kunna uppvisa minst 3 uppdrag där kommunikation och dokumentation genomförts i detta språk inom SCADA/EMS eller likvärdiga uppdrag (sett till kunskap om engelsk terminologi inom driftstödssystem).
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Ansvarsroll inom minst 3 SCADA/EMS-uppdrag. Detta skall totalt omfatta minst 3 års total arbetslivserfarenhet i dessa uppdrag.
• Ansvarsroll från kundsidan inom minst 2 upphandlingsuppdrag (t.ex. kravspecifikation, upphandling, utvärdering, samt kontraktstilldelning)
• Ansvarsroll för uppdrag med integration eller utbyten mellan SCADA/EMS och andra avancerade applikationer, Congestion Forecast, eller träningsssimulator
• Ansvarsroll inom uppdrag med IT-förvaltning
• Använt PPS projektstyrning inom minst ett uppdrag
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 2 år
Publiceringsdatum2021-10-29ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6081434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.