Spännande uppdrag som Chef för servicedesk
Lexicon It-Konsult / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lexicon It-Konsult i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Lexicon IT-konsult
Publiceringsdatum2013-02-15Beskrivning av jobbetVi är ett entreprenörsdrivet IT-konsultföretag som hjälper våra kunder att nå sina mål genom att förse dem med rätt IT. Vi gör en skillnad genom att förknippas med hög kompetens, engagerade konsulter och långsiktighet i allt vi gör.
Vi är idag verksamma i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås och har för närvarande ca 200 konsulter som arbetar ute på våra uppdrag.
Under 2013 fortsätter resan genom att utveckla tre slagkraftiga affärsområden med hjälp utav branschens bästa medarbetare/konsulter/genier, där vårt erbjudande till kunden är: Cloud & Infrastruktur, Webb & Mobilitet samt Utveckling & Förvaltning.
Vårt erbjudande till dig är att du får bli en viktig del i vår organisation och att du tillsammans med oss kommer att utvecklas både i din yrkesroll och som person. Vi har stort fokus på att du skall hänga med i den tekniska utvecklingen. Detta gör vi genom utbildningar, mentorskap och spännande uppdrag!
Nu söker vi på Lexicon IT-konsult för kunds räkning en Servicedesk chef som ska ta hand om cirka 20 anställda i en servicedesk ute hos vår kund i Stockholm. Tjänsten är ett föräldrarvikariat.
Kunden du kommer att vara placerad hos har en mängd olika kunder inom olika branscher och varje avdelning hanterar flera uppdrag och kunder. Arbetet sker enligt ITIL Service Management och kundens huvudsakliga ansvar är inom Incident management process såsom SPOC.
Servicedesken betjänar kunder i branscher inom Banking & Insurance och inom Retail & logistik. I dina arbetsuppgifter kommer du att få hantera personal och ta ansvar för leveranserna.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av helpdesk -och/ eller supportarbete, ledarerfarenhet från chefs- eller teamledarroll och kunskaper om ITIL.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer främst att ligga inom följande områden:
• Ledarskap och stöd för gruppmedlemmarna, inklusive deras kompetensutveckling
• Ta det övergripande ansvaret för leveranser inom Servicedesk
• Genomföra mål servicedesk, kompetensutveckling, personliga mål och uppgifter
• Stödja gruppmedlemmar i sin kompetens att genomföra och leverera tjänsten enligt avtalet, med avseende på funktionalitet, kvalitet och kompetens, kundnöjdhet och mål kostnader
Rapportera och följa upp med finansiering
• Delta i Leadership Team för Service Desk Sverige
• Delta i andra aktiviteter, t.ex. försäljning fall, affärsutveckling
Erfarenhet och utbildning• högskola eller universitetsutbildning
• Erfarenhet inom IT-sektorn
• ledarerfarenhet
• Allmänna IT-kunskaper och kompetenser, kunskaper om moderna tillämpningar och produktionsmiljöer
• Kunskap i ITIL, inklusive utbildning i ITIL Foundation eller också är ett plus
Vi förväntar oss att du:
• brinner för ledarskap
• Driven och har en stark vilja att göra förbättringar och ständigt utveckla teamet
• kunna skapa goda relationer
• Kundfokuserad
• En stark beslutsfattare
• Villig att samarbeta och lösningsorienterad
• Kunna kommunicera fritt på svenska (i synnerhet) och engelska, både muntligt och skriftligt
Övrig information
Intervjuer kommer att genomföras löpande så vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-28
Ange följande referens när du ansöker: 681
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTheres Rydell
theres.rydell@lexiconitkonsult.seFöretagLexicon IT-konsult
AdressLexicon IT-konsult
Klarabergsviadukten 70
11164 Stockholm
Jobbnummer 1469105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.