Sommarvikarie till vår Bemanningsenhet

Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen / Receptionistjobb / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Oskarshamn, Mönsterås, Högsby, Hultsfred, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen i Oskarshamn, Kalmar eller i hela Sverige

Varmt välkommen till Oskarshamns kommun!
Vi är så glada att du har planer på att börja jobba hos oss. Här ger vi våra medarbetare möjlighet att utvecklas med en framtidstro och en Vi-känsla. Platsen Oskarshamns kommun är en varm oas i havsnära miljö med 32 mil kust och över 5000 öar. Vårt näringsliv är spännande, energiskt och det blomstrande förenings- och kulturlivet gör oss till en evenemangsstad att räkna med nu och i framtiden. Här är det nära till allt och lätt att leva ett gott liv.

På bemanningsenheten arbetar sex vikariesamordnare, två administratörer och en enhetschef. Bemanningsenheten administrerar ca 70 stycken arbetsplatser vid tillsättandet av vikariat inom äldreomsorg (ÄO) och inom omsorg för personer med funktionsnedsättning (OF). Cirka 250 personer har en timanställning i dessa områden. Bemanningsenheten administrerar även timanställningar, skriver arbetsgivarintyg, kontrollerar LAS (Lagen om anställningsskydd) samt praktikplanering.


Publiceringsdatum
2019-03-06

Arbetsuppgifter
En vikariesamordnare jobbar dagtid, helg och röda dagar. Varje arbetspass är upp till 10 timmar och börjar kl: 06.30. Samordnarens huvudsakliga arbetsuppgift är att tillsätta de vikarier och poolpersonal som behövs ute i våra verksamheter när ordinarie personal blir sjuk, har semester eller annan ledighet. Detta innebär att man ringer in vikarier dagligen vid akut behov, planerar om och flyttar på vikarier och pool samt att, genom vårt vakanssystem, boka de vikarier som önskar arbetspass.

Arbetet kräver ett professionellt bemötande i alla situationer, även under hög belastning. Det kräver även goda kunskaper om våra vikarier, pool och verksamheter. Du behöver vara flexibel, lösningsfokuserad, kreativ, beslutsfattande samt ha en mycket god samarbetsförmåga. Samordnaren samarbetar dagligen med kolleger och närmsta chef samt medarbetare och chefer i samtliga verksamheter inom äldreomsorgen och omsorgen för funktionshindrade.



Kvalifikationer
Vi vill att du går på gymnasiet, meriterande är om du innehar en färdig gymnasieexamen vid arbetets start. Erfarenhet av administrativt arbete och grundläggande datakunskaper är ett krav för att kunna utföra arbetet på bemanningsenheten på ett tillfredsställande sätt. Erfarenhet av äldreomsorgen och omsorgen för funktionshindrade i Oskarshamns kommun är önskvärt men inget krav. Mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift krävs. För detta arbete krävs stor social kompetens. Vikariesamordnarna sitter i kontorslandskap vilket kan medföra hög ljudnivå som du behöver kunna hantera att arbeta i.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: Tillträde 190603 eller enligt överenskommelse., upphör: 2019-08-18 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-26
Ange följande referens när du ansöker: A856469
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Järlefalk Prakatur therese.jarlefalkprakatur@oskarshamn.se 0491-76 46 75

Företag
Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen

Adress
Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen
Box 706
57228 OSKARSHAMN

Kontorsadress
57228 Oskarshamn

Jobbnummer
4650883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oskarshamns kommun, Socialförvaltningen: