Sommaruppdrag som adminstratör till delgivningen i Helsingborg
Delgivningsenheten / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Delgivningsenheten i Helsingborg,
Malmö,
Kristianstad,
Karlstad,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala.
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Ditt nya jobb
Ditt arbete som administratör innebär bland annat att du ska ta fram uppgifter i olika system och register, skriva ut handlingar, viss handläggning och förbereda fortsatt ärendehantering samt dokumentation kring detta. Rollen som administratör kräver att du är noggrann och samtidigt kan arbeta i ett högt tempo. Arbetet innebär också många kontakter med våra kunder och andra berörda, både skriftligen och per telefon.
Vi samarbetar mycket vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning. Vår organisation är virtuell och din chef ansvarar för flera kontor. Du har kontakt med både chef och kollegor via Skype, e-post och telefon.
Tjänsten är placerad på Delgivningsenheten och innebär löpande ärendehantering.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2019-03-29BakgrundVi söker dig som har
- avslutad teoretisk treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
- minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren, till exempel registrering, granskning eller diarieföring
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- god datorvana
Det är meriterande om du
- har erfarenhet av kundkontakter.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
- Många av de människor du möter befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver därför kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme.
- Som administratör är det viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ och självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.
- Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och förklara.
- Det är viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information om tjänsten Det är tidsbegränsad anställning under sommaren, heltid, dagtid, juni-augusti. Upplärning sker med stöd av handledare på plats alt virtuellt via Skype. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enlig överenskommelse Sommarjobb
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 2019/91
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Karlsson, Teamchef 010-573 70 12
Åsa Norrbom, Samordnare rekrytering 010-572 38 77
FöretagDelgivningsenheten
AdressDelgivningsenheten
Sundbyberg
17267 Sundbyberg
KontorsadressSundbyberg
Jobbnummer 4698237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.