Sommarjobb som IT-support i Helpdesk
Studentkraft AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentkraft AB i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Eslöv eller i
hela Sverige Studentkraft AB är ett konsult-, bemannings- och rekryteringsföretag inriktat på studenter och akademiker i början av sin karriär. Vi arbetar med talangfulla kandidater och erbjuder kvalificerade uppdrag inom flera olika branscher.
Nu söker vi dig som är intresserad av ett sommarjobb som IT-support i vår kunds Helpdesk!
Vår kund är ett industriföretag som ingår i en internationell koncern, med nordiskt huvudkontor i Malmö. Vi söker dig som har möjlighet att arbeta under perioden vecka 27 till vecka 31 i sommar.
Publiceringsdatum2010-06-10Dina arbetsuppgifterSom IT-support i vår kunds Helpdesk kommer du att avlasta två ordinarie medarbetare under semesterperioden. Du kommer att få en god introduktion då du börjar och ditt arbete kommer i huvudsak att innebära Level 1 Support. Du hjälper medarbetarna och tar emot IT-ärenden via telefon och mail. Du kommer utifrån fastställda rutiner och processer felsöka och lösa enklare ärenden direkt i telefon. Du utför även behörighetsadministration. Mer avancerade ärenden (Level 2 och 3) slussar du vidare till andra medarbetare i organisationen. Du kommer att ansvara för att följa upp att alla ärenden hanteras och avslutas.
Du kommer att arbeta i ett ärendehanteringssystem och hantera ärenden som rör skrivare, Outlook, Microsoft Office, Windows XP, Lotus Notes samt andra interna applikationer som du kommer att introduceras i. Du kommer att ha kontakt med medarbetare i hela Norden.
BakgrundVi tror att du som söker är student och är intresserad av ett meriterande sommarjobb inom IT. Det är viktigt att du har möjlighet att arbeta under hela den aktuella perioden. Du har ett stort IT-intresse och det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT-support sedan tidigare. Det är ett krav att du har mycket goda datakunskaper. Koncernspråket är engelska och du har flytande engelska i både tal och skrift. Då du kommer att arbeta i en nordisk Helpdesk är det viktigt att du har mycket god förståelse för de nordiska språken, framför allt danska.
Som person är du noggrann, strukturerad, positiv och social. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och program/system. Du trivs i en självgående roll och har en stor service- och ansvarskänsla.
Vi erbjuder:
Uppdraget är på heltid och startar i vecka 27, måndagen den 5 juli. Uppdraget pågår till och med vecka 31, eventuellt med förlängning till och med vecka 32. Arbetstid är kontorstid, 08.00-16.30 och arbetsort är vår kunds kontor i Malmö.
Intresserad?
Skicka CV och personligt brev till
martin.samuelsson@ansokan.studentkraft.se . Skriv ?Helpdesk? i ämnesraden när du söker tjänsten. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Samuelsson på 0708-18 31 79 eller Jenny Nilsson på 0708-18 38 79.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
martin.samuelsson@ansokan.studentkraft.seFöretagStudentkraft AB
AdressStudentkraft AB
Stora Nygatan 63
21137 Malmö
KontorsadressStora Nygatan 63
Malmö
KontaktuppgifterTelefonnummer: 040-661 39 90
Jobbnummer 674306
Observera att sista ansökningsdag har passerat.