Sommarjobb som Customer Service Coordinator hos Semper
Academic Work Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Föreställ dig att du får möjlighet att arbeta med något som är viktigt och som gör skillnad. Mat är både viktigt och gör skillnad. Sempers vision är att alla ska ha rätt till bra mat. Naturligt god mat utan konstiga tillsatser. Vill du vara med och göra skillnad? Detta sommarjobb som Customer Service Coordinator ger en utmärkt möjlighet för rätt kandidat att göra skillnad och utvecklas inom ett internationellt företag med en ledande position på den nordiska marknaden. Vi söker dig som är student på högskola/universitet idag och har möjlighet att arbeta heltid från början av juni till och med mitten av augusti.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en student som vill komma in och stötta upp på Sempers avdelning Customer Service. Du kommer bli en del av ett glatt och ambitiöst team på sex personer som sitter i ett gemensamt kontorsutrymme på Sempers huvudkontor i Sundbyberg. Rollen som Customer Service Coordinator har en koordinerande karaktär och innebär många kontakter, både internt inom företaget och externt med företagets kunder, lager och speditörer.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Semper. Uppdraget är ett sommarjobb och kommer att vara på heltid (8-16) och sträcka sig mellan början av juni till och med mitten av augusti.
Publiceringsdatum2024-04-10Dina arbetsuppgifterI rollen som Customer Service Coordinator kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att säkerställa bästa leveransservice till företagets kunder, så att inkomna kundorder levereras i rätt kvantitet, kvalitet, i rätt tid och till rätt plats i enlighet med de överenskommelser som finns. Dina teamkollegor kommer att ansvara för att du får en grundlig introduktion till arbetsuppgifterna.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär daglig orderhantering vilket bland annat innefattar:
• Kundorderhantering i SAP (via EDI och mail)
• Dagliga kontakter med nordiska och internationella kunder, lager, produktionsanläggningar, speditörer, distributörer och myndigheter
• Transportbokningar
• Fakturering
• Hantering av reklamationsärenden
• Säkerställa och övervaka att den fysiska leveransen från lager når kunderna enligt plan
• Administration av tull och exportdokument
• Pris och rabattuppdateringar samt övrigt registerunderhåll i affärssystemet SAP
• Upprätthålla aktuella rutiner för administration inom avdelningen
Tjänsten passar dig som trivs i en koordinerande roll som ställer krav på att kunna leverera förstklassig service till Sempers kunder. Här kommer du ges möjligheten att få arbeta med processer inom dagligvaruhandel och produkter som du träffar på i din egen matbutik eller på apoteket. Du kommer att utmanas och få agera som problemlösare för att kunna tillgodose kundernas förväntningar.
VI SÖKER DIG SOM
• Studerar idag på eftergymnasial nivå på minst 50%
• Tidigare har arbetat inom kundrelaterade yrken där du hanterat administration och kundkontakt
• Har grundläggande kunskaper inom Supply Chain och logistik
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift
• Har god datavana samt erfarenhet av Officepaketet
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av SAP eller har arbetat i annat affärssystem
• Har kunskaper inom övriga nordiska språk
Som person är du en kommunikativ teamspelare som gärna hjälper till och som har lätt för att samarbeta med kollegorna i teamet. Du har en fallenhet för problemlösning och är en person som ser till att gruppen hittar en gemensam lösning på utmaningarna som kan dyka upp i det dagliga arbetet. Vid vissa tillfällen kan det bli ett högt tempo i arbetet och för att hantera detta ser vi att du är stresstålig och enkelt kan prioritera mellan arbetsuppgifter samtidigt som du säkerställer att utsatta deadlines hålls. Utöver detta ser vi att du har en administrativ ådra samt har en prestigelös inställning och kan ta dig an arbetsuppgifter högt som lågt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15103581".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 8599832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.