Solution Business Development Manager
Achillevs Information AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Achillevs Information AB i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Achillevs Information AB
Presentation
Välkommen till framgångsrika Achillesgruppen! För rekrytering till vår kund Achillevs Information AB söker vi en Solution Business Development Manager med erfarenhet av projektledning och komplex tjänsteförsäljning. Du får ett omväxlande internationellt arbete där du kommer att rikta dig mot några av de största företagen på den Nordiska marknaden.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Publiceringsdatum2010-03-11Dina arbetsuppgifterFokus för arbetet är att utveckla marknaden för Achilles produkt Total Supplier Solutions Management i Norden. Rollen innebär också projektledning för implementation av tjänsten hos kunderna.
I mer detalj betyder rollen:
Tjänsteleverans:
• att i detalj utreda kundens unika behov för att kunna skräddarsy den bästa tjänstelösningen
• ledning av implementationsprojekt samt att säkerställa att leveransen följer tidplan
• att vara kommunikationspart mellan kund och Achilles IT för att skapa rätt tjänst för kunden
Affärsutveckling:
• att utveckla marknaden för produkten i Norden, att analysera marknaden och utreda potentiella samarbetsmöjligheter med andra företag
• prospektering av nya kunder och att se till att det finns en pipe-line med nya leads
• offertförfaranden
• att hålla workshops med potentiella och befintliga kunder i försäljningssyfte
• att hjälpa till vid globala affärer för produkten
• säkerställa kundnöjdhet på området
I rollen ingår också att skapa best practise för produktområdet i Norden, att rapportera till huvudkontorets globalt produktansvarige, att bidra till det globala produktteamet med insikter från den nordiska marknaden, samt att vara behjälplig även i andra sammanhang.
Tjänsten är placerad på företagets svenska kontor i Kista och medför en hel del resor, framför allt i Norden och England.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen och vi ser gärna att du har gått vidare med påbyggnadsutbildning med kommersiell inriktning och mot projektledning.
Du har ca 5-7 års arbetslivserfarenhet inom:
• implementering av lösningar och tjänster
• projektledning
• affärsprocessledningrelationsförsäljning
• komplex försäljning av webbaserade lösningar
• affärsutveckling.
Erfarenhet av upphandlingar är en merit men inget krav. Bakgrund från service- eller IT-branschen är ett plus och även att du har arbetat med tjänster mot inköp och supply chain management.
Achilles leverantörsinformationsservice är byggt på en webbaserad lösning och vi ser därför gärna att du har en hög IT-mognad och kunskap inom detta område. Du har goda engelskkunskaper och kommunicerar obehindrat i såväl tal som i skrift.
För att lyckas i denna roll bör du vara en strukturerad och pålitlig person med hög integritet. Du är energisk, driven samt har en hög arbetskapacitet. Vidare har du en hög social närvaro, ett säljfokus och du kan stänga affärer på ett smidigt sätt. Du är en genomförare. Välkommen!
Företagsbeskrivning
Achilles arbetar med att identifiera, kvalificera, utvärdera och bevaka leverantörer på uppdrag av inköpande organisationer världen över. Genom att tillhandahålla unika globala nätverkslösningar stöttar man relationen mellan inköpare och leverantörer i olika branscher. Achilles ses som en seriös, neutral tredjepart, och våra kundrelationer är baserade på tillit och integritet. Achilles tjänster för hållbara inköp och upphandlingar skapar möjligheter för företag och reducerar risker i leverantörskedjan. Achilles är ett mångkulturellt företag som följer principerna för FN Global Compact.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 21853
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagAchillevs Information AB
AdressAchillevs Information AB
Jobbnummer 605084
Observera att sista ansökningsdag har passerat.