Software Engineer (Cobol) till Cash Management
Swedbank AB / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedbank AB i Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Letar du efter en ny utmaning där du får vara med och utveckla och säkerställa kvalitén för Swedbanks betalningsprodukter?
Är du en problemlösare och har du intresse eller erfarenhet kring den bakomliggande tekniken? Då är det dig vi söker! Hos oss kommer du ingå i ett engagerat team som tillsammans säkerställer kvalitén på några av bankens betalningsprodukter.
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
• Vara en viktig pusselbit i ett team ansvarigt för att förvalta och utveckla våra betalningsprodukter.
• Jobba med integrationer till interna och externa system/ applikationer
• Ta fram tekniska lösningar inom ramen för beslutad arkitektur
• Vara med och jobba med kravställning, för att säkerställa kvalitén i våra tjänster
• Vara en viktig del av teamet gällande löpande incidenthantering och supportfrågor
• Säkerställa Life cycle av våra system
• Arbeta nära Agile Product Owner (APO) för att bryta ner de olika aktiviteterna till tydliga leveranser
• Tillsammans med teamet hela tiden sträva efter att effektivisera och förbättra våra arbetssätt
I denna roll behöver du:
• Minst två års erfarenhet av att utveckla i Cobol
• Gärna erfarenhet av nedanstående system - Mainframe för zOS
• IMS
• DB2
• JCL
• Changeman
• Gärna erfarenhet inom område betalningsprodukter
• Vara lösningsorienterad i ditt sätt att arbeta
• Vare en lagspelare och ha ett öppet sinne för nya idéer
• Ingå i beredskap
• Gärna ha erfarenhet av agilt arbetssätt
• Ha en god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska
På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i ett rörligt ersättningsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Bli en del av vårt team och...
bli del av ett engagerat team som arbetar i en utmanande och inspirerande miljö där vi är med där det händer, och ser till att det händer. Vi är på en spännande förändringsresa. Att leverera konkurrenskraftiga produkter till våra kunder är huvudfokus för vårt team. Vi jobbar tillsammans i en transparent och öppen atmosfär och vi ser till att ha roligt på vägen. Teamwork är nyckeln till framgång!" Ulrika Rogner, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-04-08.
Arbetsplats: Sundbyberg
Publiceringsdatum2022-03-24KontaktRekryterande chef: Ulrika Rogner +46 70 309 43 10
SACO: Yasmine Allgurén +46 8 58 59 25 67
Finansförbundet: Gun Österberg +46 8 58 59 52 51
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
LI-Hybrid
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSwedbank AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Swedbank AB (org.nr 502017-7753)
Arbetsplats Swedbank Sweden
Kontakt Ulrika Rogner
ulrika.rogner@swedbank.se Jobbnummer 6469398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.