Socionom i grundskolan
Älvkarleby kommun, Utbildning / Administratörsjobb / Älvkarleby
2016-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socionom i grundskolan" (publicerad 2016-08-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Älvkarleby,
Gävle,
Tierp,
Sandviken,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älvkarleby kommun, Utbildning i Älvkarleby Älvkarleby kommun ligger precis där Dalälven möter havet, med drygt 9000 invånare. Vi är en kommun som är nära. Nära till städer som Gävle, Uppsala, Arlanda och Stockholm.
Här driver många föreningar sina verksamheter med stort engagemang och ger både barn och vuxna möjlighet till en aktiv fritid.
Naturen, badstränderna och fisket lockar både besökare och nya invånare.
Mod och vilja, respekt och helhetssyn är ledord i allt vårt arbete.
I dag är vi drygt 700 engagerade medarbetare som arbetar för Älvkarleby kommun - välkommen att bli en av oss!
I vår kommun finns två kommunala F-5 skolor och en F-9 skola vilket skapar en ökad känsla av sammanhang och trivsel. Tillsammans arbetar vi för att våra barn och elever ska utvecklas och nå en ökad måluppfyllelse. Inom Utbildnings- och omsorgsförvaltningen vill vi våga tänka och prova nytt och lära oss av varandra.
Förvaltningen i Älvkarleby kommun har en gemensam organisation för elevhälsan. Vi arbetar med en helhetssyn på eleven utifrån skola, hem och fritid. Inom enheten arbetar skolsköterskor, skolläkare, kurator, psykolog samt specialpedagoger. Vi utökar nu med en socionom inom elevhälsan.
Publiceringsdatum2016-07-07ArbetsuppgifterSocionomens arbetsuppgifter innebär olika stödinsatser på individ, grupp- och organisationsnivå. Stödet kan vara gruppsamtal, konflikthantering, relationsbearbetning mellan elever, elevgrupper, skolpersonal och vårdnadshavare. Det kan också innebära handledning till enskild personal eller arbetslag samt samverkan med externa enheter. I uppdraget ingår att tillsammans med skolledning och personal utveckla ett främjande och förebyggande arbete. Tjänsten är placerad inom grundskolan.
Anställningen är tidsbegränsad under ett år inom projektet Skolan som arena men kan komma att förlängas.
KvalifikationerSocionomexamen alternativt annan beteendevetenskaplig examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet är meriterande men vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet vad gäller helhetssyn, flexibilitet och samarbetsförmåga. När det gäller personliga egenskaper söker vi efter någon som bemöter alla elever positivt och engagerat. Du har förståelse för elevers olika förutsättningar och arbetar lösningsfokuserat. Du är tydlig och trygg i din yrkesroll och har förmåga att skapa goda relationer. Du är strukturerad, kan leda möten och dokumentera.
Uppvisande av betyg/intyg blir aktuellt vid eventuell intervju.
ÖVRIGT
I Älvkarleby kommun vill vi ha friska medarbetare som mår bra i både kropp och själ. Vi har rökfri arbetstid och erbjuder motion på arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Vi tar inte emot ansökningar som kommer via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse., upphör: Tidsbegränsad anställning under ett år.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-31
Ange följande referens när du ansöker: A592803
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGunnMari Nordström, Skolchef 0705689681
gunnmari.nordstrom@alvkarleby.seLena Andersson Andalibi, Elevhälsochef 026-83288
lena.anderssonandalibi@alvkarleby.seFacklig kontaktMaria Samuelsson, Vision 026-83358
vision@alvkarleby.seFöretagÄlvkarleby kommun, Utbildning
AdressÄlvkarleby kommun, Utbildning
Box 4
81421 Skutskär
Kontorsadress81421 Skutskär
Jobbnummer 2945525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.