Socialsekreterare- mottagningsteam ekonomi
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Verksamheten utredning har tre enheter med ca 65 medarbetare.
Vi arbetar i huvudsak med handläggning av försörjningsstöd, men vi handlägger även boendefrågor budget och skuldärende samt våld i nära relation. Mottagningsenheten, som är en del av utredning, består av 19 medarbetare.
Vi vill skapa en organisation som ger förutsättningar för våra medborgare att få hjälp av oss. Vi vill också skapa rimliga förutsättningar för våra medarbetare att kunna utföra sitt arbete i en god arbetsmiljö. Nu formar Kristianstads kommun en socialtjänst i framkant - vill du vara med?
Publiceringsdatum2017-07-31Dina arbetsuppgifterDu arbetar med att ta emot samt utreda nya och akuta ärenden där medborgaren är i behov av hjälp till försörjning och/eller skydd. I dina arbetsuppgifter ingår att informera om försörjningsstöd och att göra förmedlingskontoutredningar. Vidare ansöker du om god man och förvaltare för medborgare som inte är aktuella i förvaltningen.
Till ditt stöd har du en teamledare som arbetar nära arbetsgruppen i det dagliga arbetet. För att ge dig goda möjligheter att utföra arbetet erbjuder vi även extern handledning, yrkesspecifik introduktion för nyexaminerade samt en god introduktion för alla som anställs hos oss.
KvalifikationerDu som söker har socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du utbildning i samtalsmetodik är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och myndighetsutövning samt erfarenhet från arbete där du mött människor i kris.
I arbetet förekommer kommunikation och dokumentation som kräver att du har god datorvana och att du kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift. Har du erfarenhet från verksamhetssystemet Procapita ser vi det som meriterande.
Du är en person med gott bemötande och god samarbetsförmåga. Din förmåga att hantera människor i kris och din goda struktureringsförmåga kommer väl till pass i arbetet. Liksom dina egenskaper att hantera förändrade förutsättningar och oplanerade händelser samt begränsade tidsramar.
Anställningsvillkor
1 vikariat, 100% med placering på mottagningsteam ekonomi. Tillträde 2017-10-01 med varaktighet till och med 2018-08-31.
Sista ansökningsdag 2017-08-20
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Sjöberg Olsrup, enhetschef på tfn 0733-13 69 81.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-10-01 Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2017/702
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Sjöberg Olsrup 044-13 69 81
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3619659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.