Socialsekreterare, Ungdoms- & familjegruppen
Värmdö Kommun / Administratörsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Socialkontoret ansvarar för barn, ungdom och familj, arbete och försörjning, socialpsykiatri, och beställning av insatser för funktionshindrade samt missbruk.
Sammanlagt är vi på Socialkontoret ett sjuttiotal socialsekreterare. Vi har ett öppet arbetsklimat där vi använder oss av varandras kompetens över funktionsgränserna.
Enheten för barn, ungdom och familj är organiserad i en myndighetsdel där Barn och familj, Ungdom och familj, Familjerätt och Familjevård ingår. Till detta kommer vår Ungdomsmottagning, Värmdöpolarna, MST-team, Hamnen - öppen mottagning för barn och föräldrar, Barncentrum för barn utsatta för brott i nära relation samt Stödcentrum för unga brottsutsatta.
Ungdoms- och familjegruppen består av fjorton personer inklusive gruppchef. Vi arbetar med utrednings- och förändringsarbete vid ansökningar och anmälningar i familjer med barn från 12-20 år. Inom enheten har vi en nystartad mottagningsfunktion som tar emot alla anmälningar och ansökningar som berör barn och ungdomar.
Värmdö kommun har ett mottagande av ensamkommande flyktingbarn och inom Ungdom och familjegruppen är det tre socialsekreterare som har myndighetsansvaret och specialiserar sig inom området. Vi har en lång tradition av samverkan med berörda myndigheter och samarbete med våra arbetskamrater på Socialkontoret. Vår ambition är att arbeta utifrån ett systemteoretiskt förhållningssätt och vi arbetar oftast i par.
Vi söker dig som har socionomexamen och utöver detta får du gärna ha vidareutbildning i systemteori och BBiC. Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbeta med barnavårdsutredningar i socialtjänsten och kunna uttrycka dig väl i skrift. Du ska ha erfarenhet och kunskap om aktuell sociallagstiftning och arbete med familjer och barn.
Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet är det viktigt att du är en positiv person med en egen drivkraft och god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Körkort är ett starkt önskemål.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningen omfattar en tillsvidareanställning på heltid, tillträde enligt överenskommelse.
Du söker tjänsten via
www.varmdo.se/jobb. Välkommen med din ansökan senast 15 oktober 2013.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta gruppchef Helena Helin, 08-570 474 18. Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 39 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Vi har en mycket ung befolkning där var fjärde invånare är yngre än 15 år. Värmdö är dessutom en av de snabbast växande kommunerna i landet. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.
Publiceringsdatum2013-09-23KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Vanlig anställning/Tillsvidare/Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-15
Du söker tjänsten via
www.varmdo.se/jobb.Ange följande referens när du ansöker: SOK:2013:21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktHelena Helin, Gruppchef 08-570 474 18
FöretagVärmdö Kommun
AdressVärmdö Kommun
13481 Gustavsberg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-570 470 00
Jobbnummer 1659814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.