Socialsekreterare missbruk, IFO vuxen

Mora Kommun / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mora, Orsa, Rättvik, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora, Orsa, Älvdalen eller i hela Sverige

Ansök idag. Kollegor imorgon.




Publiceringsdatum
2018-11-01

Beskrivning
Individ och Familjeomsorgen söker dig som vill arbeta med personer med missbruk och beroendeproblematik.

Du kommer att ingå i ett team av 10 socialsekreterare varav tre handlägger missbruk.

Vi har en väl fungerande öppenvård som består av två behandlare samt två personer som bildar ett resursteam.

Arbetsgruppen anses ambitiös och stabil med lång erfarenhet av arbete med missbruk. Mora kommun har under en längre tid arbetat aktivt med att utveckla arbetet kring missbruk och beroende och det finns tydliga rutiner kring arbetet.

Vi arbetar aktivt för att vara en hälsofrämjande arbetsplats bland annat genom delaktighet i verksamheten, tätt samarbete i gruppen samt möjlighet att arbeta hemifrån. Hos oss får du kontinuerlig metod- och processhandledning och du kommer att erbjudas utbildning inom MI.

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare inom missbruk på IFO vuxen arbetar du med målgruppen 18 år och uppåt. Arbetsuppgifterna består av att utreda, fatta beslut enligt SoL och LVM samt följa upp beviljade insatser för personer med missbruks- och beroendeproblematik. För bedömning av missbruk och missbruksrelaterade problem används ASI och ADAD som standardiserad bedömningsmetod.

I arbetsuppgifterna ingår ett gemensamt ansvar att revidera/upprätta rutiner och riktlinjer, fördela ärenden samt rapportera in statistik.

Socialförvaltningen arbetar med verksamhetssystemet Procapita/Lifecare.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.

Dina egenskaper
Du är trygg och har förmåga att bibehålla fokus och lugn även i stressade situationer. Du har en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och flexibelt sätt. I arbetet är du strukturerad och du kan planera och driva dina egna ärenden självständigt samtidigt som du kan be om hjälp när det behövs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.



Kvalifikationer
Körkort B erfordras.

Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 750 medarbetare med en budget på ca 500 miljoner. Organisationen är uppdelad i två avdelningar, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!

Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2019-02-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 2018/342
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Edbom, enhetschef 0250-265 16

Företag
Mora kommun

Adress
Mora kommun
Prostgatan 7
79232 Mora

Kontorsadress
Prostgatan 7

Jobbnummer
4435383

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mora Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mora Kommun: