Socialsekreterare gemensamt mottag

Burlövs kommun, Mottag och stöd / Socialsekreterarjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Mottag och stöd i Burlöv

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Individ och familjeomsorg består av myndighetsutövning, familjebehandling, socialpsykiatri och service. Samverkan är en förutsättning för vårt arbete och en viktig del av vårt uppdrag. Gemensamt hittar vi individuella lösningar med fokus på det förebyggande. I vårt aktiva utvecklingsarbete förenklar vi för medborgare och medarbetare genom digitala lösningar.

Vill du vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?

Vi söker nu en socialsekreterare till vårt gemensamma Mottag som vill vara med och fortsätta forma framtidens sociala arbete tillsammans med oss.

Mottaget är vanligtvis invånarnas första kontakt med socialtjänsten och här finns fem socialsekreterare som handlägger ärenden gällande barn och vuxna. Arbetet i Mottaget präglas av ett gott bemötande, välgrundade beslut och innebär omväxlande arbetsuppgifter. Du kommer ingå i en arbetsgrupp som hjälps åt, lär och inspireras av varandra och har nära till skratt. Som socialsekreterare i Mottaget erbjuds du ett aktivt och delaktigt medarbetarskap samt ett tydligt ledarskap och stöd i ditt arbete.
Vi har rättssäkra processer, väl upparbetade rutiner och ser flexibilitet som en viktig del av arbetet. Som stöd i ditt arbete kommer du ha ett nära samarbete med dina kollegor i Mottaget samt förste socialsekreterare och chef.

Publiceringsdatum
2024-08-07

Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare i Mottaget ansvarar du för att ta emot anmälningar och ansökningar gällande både barn och vuxna samt ansvarar för förhandsbedömningar av dessa. I arbetet ingår samtal med barn och unga och deras vårdnadshavare, samtal med vuxna som ansöker om stöd gällande missbruk, försörjningsstöd, våld i nära relation, boende eller annat. I arbetet ingår även arbete med nya ärenden av brådskande karaktär. Om vi inleder utredning lämnas ärendet över till handläggarna som jobbar med barn- respektive vuxenutredningar. Vi har ett tätt och nära samarbete med dessa kollegor.

I dina arbetsuppgifter ingår även rådgivande samtal, hänvisningar till rätt instans, samt information och dialog om socialtjänsten till olika myndigheter och samarbetspartners i kommunen. Det förebyggande arbetet är viktigt och ingår som en naturlig del i mottagsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten enligt SoL, LVU och LVM. Vi ser gärna att du har erfarenhet av minst ett av områdena för mottaget, men det är meriterande med kunskap kring fler än ett område. Har du utbildning i BBIC, MI och FREDA kortfrågor kommer det att underlätta ditt arbete.

Som person ser vi att du är stabil, trygg och bra på att planera dina arbetsuppgifter. Du är positiv, prestigelös, arbetar för en god teamanda och tycker att det är viktigt att hjälpas åt, både inom den egna arbetsgruppen samt i kontakten med andra enheter och myndigheter. Som socialsekreterare i mottaget har du många kontakter med klienter, kollegor och samarbetspartners. Därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att samarbeta.

Vi ser att du är flexibel i ditt arbete och har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter utan att tappa fokus. Vi ser även att du kan analysera, dra slutsatser och utvärdera olika handlingsalternativ. Arbetet kräver även god dokumentationsförmåga, datorkunskaper och körkort. Stor vikt kommer även läggas vid personlig lämplighet.

Sökande som kallas på intervju skall vid intervjutillfället visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister.

Urval och intervjuer kommer ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1307489".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Burlövs kommun, Mottag och stöd

Kontakt
Enhetschef Mottag och Stöd
Selver Gürbüz
selver.gurbuz@burlov.se
040-625 68 49

Jobbnummer
8827475

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Burlövs kommun, Mottag och stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Burlövs kommun, Mottag och stöd: