Socialsekreterare för ensamkommande barn
Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg Vill du ha ett jobb där du kan göra skillnad i människors liv - på riktigt? Hos oss i Örgryte-Härlanda spelar du en viktig roll för att ge våra invånare ett gott liv. Med vårt engagemang och kompetens gör vi det bästa för göteborgarna och bidrar till att Örgryte-Härlanda upplevs som ett attraktivt område att leva, bo och arbeta i. Vi har idag 3 500 anställda som alla ger service, stöd och omsorg på olika sätt. Välkommen till en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för.
Publiceringsdatum2017-11-07ArbetsuppgifterVi söker nu en socialsekreterare till enheten för ensamkommande flyktingbarn som vill ha ett meningsfullt arbete med möjligheten att göra skillnad. Som socialsekreterare på enheten kommer du utreda ansökningar och anmälningar, enligt Socialtjänstlagen och Lagen om vård av unga, för ensamkommande barn och unga 0-20 år. En stor del av tjänsten innefattar även integrationsarbete då detta är en viktigt bit för att nå ett självständigt liv.
Enheten har licens för utredningsmetodiken Barns behov i centrum och hos oss arbetar idag fyra socialsekreterare som leds av en 1:e socialsekreterare. Vi är en enhet med flera olika kompetenser, bakgrund och där vi har arbetat olika länge inom socialt arbete. Det vi har gemensamt, är att vi brinner för vårt arbete och har ett gott samarbete.
Som socialsekreterare hos oss arbetar du med ett kvalificerat utrednings- och förändringsarbete med ensamkommande barn och ungdomar 0-20 år. Du fattar beslut och följer upp insatser enligt socialtjänstlagen och lagen om vård av unga. I rollen som socialsekreterare hos oss medverkar du till att hitta individuella lösningar och tillvaratar resurser genom samarbeta med barnen och ungdomarna. Vidare arbetar du i nära samarbete med berörda myndigheter, HVB-boenden och familjehem.
Tjänsten är ett vikariat med start 20180101.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen. Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten är meriterande. Du har goda kunskaper inom lagstiftningen, SoL och LVU och har kunskap och arbetar enligt BBIC, Barns Behov i Centrum. Har du även andra utbildningar som breddar och stärker vår kompetens i arbetsgruppen är det såklart meriterande.
Vi söker dig som är trygg i dig själv och din arbetsroll. Det är viktigt att du är en person som kan skapa bra och förtroendefulla relationer till barnen, kollegor och andra berörda instanser. För att lyckas med detta krävs det att du är lyhörd och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi ser nytänkande, mångfald och samverkan som förutsättningar för att lyckas!
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I Örgryte-Härlanda arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån. Vårt geografiska läge innebär goda kommunikationer och närhet till både Göteborgs centrum och vackra grönområden.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt rekryteringssystem Visma Recruit. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster då Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-01-01 Vikariat from 180101 tom 180515.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-21
Ange följande referens när du ansöker: 408/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEleonor Abrahamsson 031-365 68 84
FöretagGöteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
AdressGöteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
Box 170 94
40261 Göteborg
KontorsadressKålltorpsgatan 2
Jobbnummer 3789932
Observera att sista ansökningsdag har passerat.