Socialsekreterare, Ensamkommande barn-och ungdom

Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj, Gemensamma Resurser och Ensamkommande barn och unga.



Publiceringsdatum
2017-08-16

Arbetsuppgifter
Verksamhetsområdet Ensamkommande barn och unga söker nu en socialsekreterare. Vi erbjuder ett utmanande, meningsfullt och omväxlande arbete. Den aktuella tjänstern är inriktad på utredning och uppföljning enligt SoL och LVU med placering i gruppen med socialsekreterare med ansvar för ensamkommande barn och ungdomar

Som socialsekreterare med ansvar för ensamkommande barn och ungdomar kommer du att ha ett helhetsgrepp kring varje barn. En viktig del i arbetet är kontakten och samarbetet med boenden, familjehem, skolor, gode män och andra myndigheter. Tjänsten innehåller även en hel del dokumentation genom utredningsskrivande och upprättande av vårdplaner för varje barn och ungdom.



Kvalifikationer
Kunskaper och erfarenheter:
• Du har socionomexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Du har goda kunskap i utredning och beslut av ärenden inom socialtjänsten samt erfarenhet av BBIC.
• Erfarenhet av integrationsfrågor, familjehemsplaceringar och HVB-placeringar är meriterande.

Färdigheter och egenskaper:
• Du har god kommunikationsförmåga samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Du har ett respektfullt bemötande, tänker nytt, ser utveckling och förbättring.
• Tidigare erfarenhet av arbete i BBIC och Procapita är meriterande.
• Du måste ha förmåga att självständigt lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter.
• Du behöver kunna prioritera, vara trygg i dig själv, klara ett tidvis högt tempo, vara flexibel samt ha ett gott bemötande och god servicekänsla.

Vi värdesätter att du är stresstålig, utåtriktad och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga då arbetet innehåller många kontakter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-29
Ange följande referens när du ansöker: 218/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Ahlström Sofia.Ahlstrom@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3644489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen: