Socialsekreterare Ekonomiskt bistånd
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2015-07-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare Ekonomiskt bistånd" (publicerad 2017-01-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Publiceringsdatum2015-07-10ArbetsuppgifterEnheten för ekonomiskt bistånd och flyktingmottagning består av en mottagningsgrupp och en rehab grupp, flyktingsekreterare, boendesekreterare och assistent samt budget och skuldrådgivare.
Vi söker nu en ersättare till en av våra socialsekreterare som går vidare till annan tjänst inom Socialtjänsten.
Vi är en positiv personalgrupp som arbetar för att öka egenförsörjning hos kommuninvånarna i Partille kommun. Vi har ett samverkans- och nätverksinriktat perspektiv i vårt arbete. Vi arbetar i nära samarbete med vår Arbetsmarknadsenhet som har möjlighet att erbjuda arbetsträning, praktikanskaffning samt jobbsökarverksamheter i närliggande lokaler.
Mottagning av flyktingar inom etableringsreformen finns organisatoriskt inom enheten.
Vårt arbete kännetecknas av nära kontakter med övriga samverkansparter både inom kommunen och med övriga myndigheter. Placeringen är i första hand inom mottagningsgruppen, men kan komma att ändras efter behov. Arbetet i mottagningsgruppen innebär i huvudsak försörjningsstödsutredning och handläggning av nybesök
Vi kan erbjuda en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, "högt i tak", trevliga kollegor som trivs med att gå till arbetet.
Du kommer att få processhandledning.
KvalifikationerVi vill att du har socionomexamen och minst tre års erfarenhet av handläggning av försörjningsstöd. Du skall ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, ett helhetsperspektiv i dina beslut, är strukturerad och kan arbeta effektivt och självständigt.
Det är viktigt att du känner dig bekväm med arbetet som ofta innebär att kunna möta människor med värdighet och kvalitet trots ett högt tempo med höga krav på dokumentation och rättsäkerhet. Körkort är önskvärt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-02
Ange följande referens när du ansöker: SAN 2015:12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Netzén, Enhetschef 031-792 10 70
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 031-792 10 00
FöretagPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
AdressPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 34 43382 Partille
Jobbnummer 2345237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.