Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd

Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen / Socialsekreterarjobb / Bräcke
2025-03-18


Visa alla socialsekreterarjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!

Publiceringsdatum
2025-03-18

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en socialsekreterare för ekonomiskt bistånd då vår kollega valt att gå vidare till nya utmaningar.

Arbetsuppgifterna innebär utredningar vid nyansökningar, löpande handläggning av ekonomiskt bistånd och att stödja den enskilde i att hitta vägar till arbete eller annan försörjning vilket innebär stort samarbete med Arbetsmarknadsenheten. Vi arbetar med den enskildes behov i fokus och som socialsekreterare hos oss har du goda förutsättningar till ett nära och kontinuerligt klientarbete. Du handlägger hela processen från nybesöksutredning till ett långsiktigt förändringsarbete. Detta görs i samverkan med samarbetspartners inom kommunen och andra myndigheter.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen och erfarenhet av arbete inom handläggning av ekonomiskt bistånd. Vi vill att du tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla vår verksamhet. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, vara ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Viktiga egenskaper är samarbetsförmåga och flexibilitet.

Vi erbjuder

En trevlig arbetsplats med bra pendlingsmöjligheter, en bra introduktion med följande mentorskap, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutveckling. Friskvård är något som vi prioriterar. Möjlighet finns till visst distansarbete om verksamheten tillåter.

Körkort och datorvana är ett krav.

Ev provanställning tillämpas.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025-8-VoS".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen

Kontakt
Verksamhetschef Individ- och familjeomsorgen
Cecilia Lindstein
cecilia.lindstein@bracke.se
069316265

Jobbnummer
9227810

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen: