Socialsekreterare ekonomiskt bistånd
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.
Arbetsplats
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och Avdelningen för myndighetsutövning.
Myndighetsutövning är organiserad i tre enheter med varsin ansvarig enhetschef, enheten för ekonomiskt bistånd, myndighetsdelarna inom äldre och funktionshindrades områden och utredningsenheten för individ och familj samt en stab innehållande administrativa funktioner, familjerätt och tillsyn och tillstånd enligt alkoholagen.
Som Socialsekreterare på Utredningsenheten för ekonomiskt bistånd kommer du att arbeta med myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Enheten ansvarar för att utreda alla nya ansökningar om ekonomiskt bistånd samt att arbeta kartläggande och motiverande för att lotsa individer vidare för att de ska nå egen försörjning. Stor vikt läggs vid samverkan, både internt och externt.
Enhetens främsta arbetsuppgifter är att utreda och besluta om rätten till ekonomiskt bistånd. Till arbetet hör också att stötta personer att finna långsiktigt hållbara lösningar för egen försörjning. En stor del av arbetet innehåller socialt förändrings- och motivationsarbete så att individen når mål om att bli självförsörjande. Tillsammans med individen och i samverkan med andra berörda instanser arbetar vi för att finna lämpliga insatser som leder till ett gott och självständigt liv.
Kompetens
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning. Tidigare vana av myndighetsutövning är önskvärt. Då vi använder Procapita är det en fördel om du har arbetat i verksamhetssystemet tidigare. Då Socialförvaltningen arbetar med ett systemteoretiskt förhållningssätt i verksamheten är det ett plus om du har kunskap/erfarenhet av detta. Erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är starkt meriterande.
Vi söker dig som kan arbeta självständig samt är flexibel och organiserad. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor.
Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet/omfattning
Tillsvidare med tillträde snarast efter överenskommelse, intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari
Publiceringsdatum2016-02-03ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida
www.flen.se för övrig information.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Demervall, Enhetschef, Utredningsenheten för ekonomiskt bistånd 0157-43 04 70
Fackliga kontaktpersoner, nås via kommunens växel 0157-43 00 00
FöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Sveavägen 1 Flens kommun 642 81 Flen
64281 Flen
KontorsadressSveavägen 1 Flens kommun 642 81 Flen
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2651257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.