Socialsekreterare Barn och unga
Knivsta kommun, Vård och omsorg / Socialsekreterarjobb / Knivsta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Knivsta,
Enköping,
Håbo,
Strängnäs,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Knivsta kommun, Vård och omsorg i Knivsta I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!
Som socialsekreterare inom Barn och unga ingår du i vår utredningsgrupp med fokus på första mottaganden och behovet av att utreda barnets behov. Vi jobbar tätt tillsammans och verkar gemensamt för att barn och föräldrar har det bästa stödet. I den lilla kommunen har vi har ett nära samarbete med kollegor, gruppledare, behandlare och en närvarande chef.
Publiceringsdatum2022-03-08ArbetsuppgifterSocialsekreterare tar emot orosanmälan och förhandsbedömer eventuellt behov av skydd och om utredning ska inledas. Efter inled utredning arbetar vi i dialog med barn och föräldrar för att utreda barns och föräldrars behov av stöd för att tillgodose barnets behov. Vi beviljar bistånd och följer upp beviljade insatser enligt SOL och LVU.
Vi ser familjen och dess nätverk som värdefulla resurser för barnet där vårdnadshavare leder och planerar för barnets utveckling. Enhetens målsättning är att hålla hög kvalité och arbeta för barnens bästa. Enheten tar vara på medarbetarnas kompetens och att alla delar med sig av kunskap för att fortsätta utvecklas i uppdraget. Vår strävan är att vara en lärande organisation och du förväntas bidra i vår gemensamma utveckling där vi tillsammans blir bättre.
KvalifikationerSocionomexamen med erfarenhet av arbete som utredare för barn och unga. Du talar och skriver det svenska språket obehindrat. Du är van att söka relevant information och organiserar ditt arbete utifrån verksamhetens mål och barns behov.
Du har utbildning/ erfarenhet av barnsamtal. God kunskap om barns utveckling och gärna erfarenhet av Signs of safety. Som person är du en lagspelare som är öppen, har en hög social kompetens och är ödmjuk med en god samarbetsförmåga. Vi önskar att du har en god förmåga till relationsbygge och bemötande.
Körkort: B då tjänsten innebär bilresor.
ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: I dialog planerar vi för tillträde, önskvärt är innan sommaren.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKnivsta kommun, Vård och omsorg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1100239".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Knivsta kommun (org.nr 212000-3013)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Knivsta kommun, Vård och omsorg
Kontakt Enhetschef
Kjell Karlsson
kjell.karlsson@knivsta.se Jobbnummer 6416359
Observera att sista ansökningsdag har passerat.