Socialsekreterare

Salems kommun, Familjeenheten / Administratörsjobb / Salem
2014-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2014-11-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun, Familjeenheten i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Inom Socialförvaltningen finns Familjeenheten organiserad. Familjeenheten består av Mottagningen, utredande socialsekreterare, Familjehemsvården och Familjerätten. Inom verksamheten ingår även vår Öppenvård och vårt HVB för ensamkommande flyktingbarn.

Publiceringsdatum
2014-08-22

Arbetsuppgifter
Vi utreder och bedömer barn och ungdomars behov av stöd och skydd och följer upp de insatser vi beslutat om. Vårt mål är att säkerställa att de insatser vi ger är av god kvalitet och att vi ger en rättssäker och korrekt myndighetsutövning utifrån gällande lagstiftning. Vi arbetar för att ge våra klienter den hjälp och det stöd de behöver.

Kvalifikationer
Du ska kunna utreda, bedöma och analysera behov hos de klienter du möter. Du ska genomföra samtal och dokumentera i verksamhetssystemet. Du ska arbeta processinriktat och tillsammans med klienten genomföra ett förändringsarbete. Du ska samverka med externa och interna samarbetspartners och arbeta förebyggande. Du ska kunna informera kommuninnevånarna om verksamheten.

Vi söker dig som är utbildad socionom. Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning och med barn och familjer är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är önskvärt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-14
Ange följande referens när du ansöker: A415139
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Strandberg, Verksamhetschef carina.strandberg@salem.se

Företag
Salems kommun, Familjeenheten

Adress
Salems kommun, Familjeenheten
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säby Torg 16 Rönninge

Jobbnummer
1971728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun, Familjeenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun, Familjeenheten: