Socialsekreterare
Sjöbo kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Sjöbo
2014-04-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2015-09-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sjöbo,
Tomelilla,
Skurup,
Hörby,
Ystad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sjöbo kommun, Myndighetsenheten i Sjöbo Sjöbo kommun satsar på utveckling och utökar därför i IFO-verksamheten.
Vill du vara med och bidra?
Våra 1100 medarbetare möter Sjöboborna i livets alla stadier. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!
Myndighetsenheten är organisatoriskt belägen i familjeförvaltningen, som utöver socialtjänst ansvarar för skol- och förskoleverksamhet, bibliotek och kulturskola.
Myndighetsenheten är organisatoriskt belägen i familjeförvaltningen, som utöver socialtjänst ansvarar för skol- och förskoleverksamhet.
Vi satsar på utveckling inom individ- och familjeomsorgen genom att förstärka antalet medarbetare, arbeta för utökat teamarbete samt genomföra utbildningsinsatser för kompetenshöjning. Satsningen syftar till att utveckla samverkanslösningar och metoder för att kunna ge "rätt insats utifrån behov". Enheten som främst handhar verksamhet knuten till individ och familjeomsorgens myndighetsutövning har därför ett nära samarbete med kommunens öppenvård.
Publiceringsdatum2014-04-02ArbetsuppgifterHandläggning av ärenden enligt SoL gentemot målgrupperna barn, unga och vuxen med missbruksinriktning. Uppföljning av beslutade insatser enligt SoL, LVU och LVM.
Arbetsuppgifterna består av att kartlägga, utreda, bedöma ärenden utifrån risk och skyddsfaktorer .
Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation.
Barnavårdsärenden utreds enligt BBIC. Dokumentation är en viktig del av arbetet.
Samverkan med interna och externa samarbetspartners är viktiga inslag.
Som stöd i arbetet finns extern handledning.
KvalifikationerSocionom, social linje samt erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Vi värdesätter erfarenhet av utredningsarbete inom det område som avses.
God kunskap om socialtjänsten och sociallagstiftning samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. God förmåga att samarbeta. Meriterande är specialistkunskaper inom missbruksområdet samt erfarenhet av att ha arbetat med BBiC. Har du tidigare arbetat i datasystemet ProCapita är det en fördel.
Körkort *B**** är ett krav.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-06-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-15
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 18 400 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.
Ange följande referens när du ansöker: 28/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Malmborg Olsson, Enhetschef 0416-27393
Petra West-Stenkvist, Verksamhetschef IFO 0416-273 01
Facklig kontaktDietmar Hoffmann, Socialsekreterare, SSR 0416-274 26
dietmar.hoffmann@sjobo.seFöretagSjöbo kommun, Myndighetsenheten
AdressSjöbo kommun, Myndighetsenheten
27580 Sjöbo
Jobbnummer 1827743
Observera att sista ansökningsdag har passerat.