Socialförvaltningen söker ytterligare en enhetschef inom IFO
Rättviks kommun / Administratörsjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Rättvik,
Leksand,
Mora,
Gagnef,
Orsa eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rättviks kommun i Rättvik Socialförvaltningen söker ytterligare en enhetschef inom IFO
Rättvik- livskvalitet inpå knutarna! Här finns det mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra innevånare och besökare, vilket bidrar till vår ökade inflyttning. Bidrar till trivseln gör också vårt rika kultur- och föreningsliv och vår unika natur. Bevarade traditioner, nytänkande och mod i samklang skapar en fantastisk livsmiljö.
Rättviks kommun ska vara en framtidskommun för boende och besökande kännetecknad av entreprenörsanda och småskalighet. Under devisen "Där tradition möter framtid" vågar vi utmana och utveckla vår kommun, med avstamp i vår historia. Vi vill nu välkomna ännu fler medarbetare in i dessa spännande processer!
Socialförvaltningen är inne i en positiv och spännande utveckling vilket innebär att vi utökar med ytterligare en chef inom Individ- och familjeomsorgen (IFO). Detta för att kunna arbeta än mer fokuserat med utvecklingsfrågor i en trygg och stabil arbetsgrupp. Som IFO-chef har du ett övergripande ansvar för arbetsmiljö, budget, kvalitetsuppföljning och personalfrågor. Du driver verksamheten tillsammans med en erfaren enhetschef som har ansvar främst för myndighetsutövning. Din roll blir att leda verksamhetens arbete i enlighet med såväl politiska som interna uppsatta mål och utveckla främst öppenvård och integration. Kännetecknande för socialförvaltningen är att vi strävar efter flexibilitet, samverkan och att hitta bra lösningar på hemmaplan. Du arbetar för ett positivt arbetsklimat, med öppenhet för förändring och nytänkande. Ansvaret ger dig stor möjlighet att påverka och utveckla en viktig del av vår socialtjänst, i nära dialog med politiker och kollegor. Du får den lilla kommunens fördelar i form av överblickbarhet och korta beslutsvägar.
I vår strävan att vara en attraktiv arbetsgivare står ledarskapsfrågor högt på agendan och samtliga ledare inom kommunen ingår i en gemensam ledarskapsutveckling.
Arbetsuppgifter
Uppdraget innefattar att tillsammans med ytterligare en enhetschef leda enheten så att den bedrivs kostnadseffektivt och i enlighet med gällande lagstiftning och politiskt fattade beslut. Du rapporterar direkt till verksamhetschef och ingår i verksamhetens ledningsgrupp. Våra förväntningar på dig är att du aktivt bidrar till socialförvaltningens utveckling och samverkar såväl internt som externt.
Kvalifikationer
Du har högskoleexamen inom socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är att du har någon form av ekonomi- och/eller ledarskapsutbildning samt att du haft ledande befattning med budget- och personalansvar. Du har god nytta av om du tidigare har erfarenhet av arbete inom politiskt styrda verksamheter. För att lyckas som enhetschef krävs ett stort engagemang som ledare. Du är kreativ, gillar utmaningar och har ett strategiskt tänkande där du jobbar aktivt med att kommunicera såväl enhetens som förvaltningens mål.
Kontaktinformation
Gunilla Klingh, verksamhetschef Utveckling och Stöd,
nås via kommunens växel 0248-70 000
Fackliga representanter
Vision: Susann Woxmark, SSR: Robert Büki. Båda nås via kommunens växel 0248-70 000
Din ansökan ska innehålla CV, en styrkt meritförteckning samt två angivna referenser.
Välkommen med din ansökan!
Ansökan ska vara oss tillhanda senast 2017-05-31 till
Rättviks kommun
Socialtjänsten
795 80 Rättvik
eller via epost
sociala@rattvik.se Inför rekryteringsarbete har Rättviks kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Publiceringsdatum2017-05-10Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-31
FöretagRättviks kommun
AdressRättviks kommun
79580 RÄTTVIK
Jobbnummer 3490524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.