Social Media Community Manager sökes till Publicis Sapient
Publicis Sapient AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Publicis Sapient AB i Göteborg Publicis Sapient is a digital transformation partner helping established organizations get to their future, digitally-enabled state, both in the way they work and the way they serve their customers. We help unlock value through a start-up mindset and modern methods, fusing strategy, consulting and customer experience with agile engineering and problem-solving creativity. As digital pioneers with 20,000 people and 53 offices around the globe, our experience spanning technology, data sciences, consulting and customer obsession - combined with our culture of curiosity and relentlessness - enables us to accelerate our clients' businesses through designing the products and services their customers truly value. Publicis Sapient is the digital business transformation hub of Publicis Groupe. For more information, visit publicissapient.com
DINA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Community Managerkommer du att arbeta med att interagera med online-besökare genom företagets olika sociala medier, nämligen Facebook, Twitter och Instagram. Du kommer främst att arbeta i företagets olika kommentarsfält och således representera vår kund och vara dess ansikte utåt i deras plattformar. Detta ställer krav en på professionell interaktionsstil samt en fingertoppskänsla för vilka kommentarer du bearbetar.
Som Community Manager kommer du tillsammans med dina kollegor ingå i ett team som ansvarar över sociala medier. I din roll kommer du även att diskutera och planera kommande inlägg med dina närmsta kollegor.
Tjänsten startas omgående och är ett konsultuppdrag på 6 månader med mycket goda chanser till förlängning. Arbetstiderna är förlagda mellan 8-17. I denna rollen kommer omfattningen motsvara 80-100%.
DIN PROFIL
För att vara den vi söker tror vi att du är en service-minded och professionell person med mycket goda kommunikativa kunskaper. I rollen som Community Manager sker all kommunikation på engelska och därmed är det viktigt att du är bekväm och har mycket goda kunskaper i det engelska språket. Vi tror att du har erfarenhet av tidigare roller där du fått vara ansikte utåt för en organisation och förstår vad det innebär att representera en organisation på ett medvetet och professionellt sätt. För denna rollen ser vi gärna att du har en god förståelse för sociala medier och har du relevant utbildning inom exempelvis kommunikation ser vi detta som meriterande för rollen.
Som person tror vi att du är en strukturerad, självgående och noggrann person som trivs i en kommunikativ roll. Vi ser gärna att du trivs med att arbeta i mindre team och har goda samarbetsförmåga.
OM OSS
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och utexaminerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet. Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning/marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.
Mer information
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-03-28ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-11
Ange följande referens när du ansöker: 91042
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFilip Töpel
Filip.topel@studentwork.com +46704495061
FöretagPublicis Sapient AB
AdressPublicis Sapient AB
Östra Larmgatan 16
16867 Göteborg
KontorsadressÖstra Larmgatan 16 411 07 Göteborg
Jobbnummer 4697451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.