Snabblärda konsulter till vår studentpool
Kontorsfixarna Väst AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-03-31Om tjänstenÄr du på jakt efter ett givande extrajobb där din passion för service och administration kommer till sin rätt? Vill du kombinera dina studier eller deltidsjobb med ett varierande arbete där du får ta del av olika företagskulturer och arbetssätt? Då har vi jobbet för dig!
Om företagetKontorsfixarna är en HR-partner inom bemanning, rekrytering och entreprenad där vi genom vår långa erfarenhet och tydliga processer hjälper våra kunder med deras personalbehov oavsett hur stort eller litet det är. Under vår och sommar behöver vi förstärka vår studentpool med ett par konsulter. Vår pool arbetar idag med att stötta upp våra kundföretag när ordinarie personal är frånvarande, främst i receptionen men även inom administration och registrering. Uppdragen varierar mellan några timmar till flera dagar i veckan. Detta är ett arbete som passar dig som har ett fåtal fasta föreläsningar eller studerar på distans och kan lägga upp ditt schema lite som du vill. Detta då vi ibland behöver kunna ringa in dig på kort varsel.
Tjänsten som extrapersonal i vår studentpool passar dig som trivs med att varje dag är olik den andra. Om du har lätt för att sätta dig in i nya situationer, mår bra när du ger service åt andra och trivs med att möta nya människor så kan vi erbjuda dig ett varierande arbete i en omväxlande miljö. Dessutom en möjlighet att fylla på ditt CV och knyta kontakter inför framtiden.
Dina arbetsuppgifterSom konsult inom reception och administration har du en central roll hos våra kunder genom att du har mycket kontakter både internt och externt. Denna typ av arbete ställer höga krav på servicekänsla och en förmåga att lösa uppgifter. Tjänstens innehåll kan variera beroende på vilken kund du arbetar för, men kan innebära;
• Ansvar för telefonväxeln
• Mottagande av besökare
• Post och faxhantering
• Översyn av lokalerna
• Uppdatering av kundlistor
• Registrering av underlag
• Administrativt stöd för sälj, ekonomi med flera
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. För att vara aktuell för tjänsten måste du även uppfylla nedanstående krav:
• Du har minst två år kvar på dina studier eller en pågående deltidsanställning
• Du kan arbeta minst två heldagar i veckan, enligt vanligt förekommande kontorstider
• Du har mycket goda datorkunskaper, främst i Office-paketet
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter kan detta vara en passande tjänst för dig. I rollen som receptionist är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du är självständig, ordningsam och prestigelös.
Övrig informationLåter det intressant? Skicka in din ansökan - rekryteringsarbetet kring våra tjänster sker löpande och vi ser fram emot att få lära känna dig!
Arbetstider och omfattningDeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1862
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Bäckhage 031-711 98 00
FöretagKontorsfixarna Väst AB
AdressKontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 6, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2228955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.