Sleepo söker personal till sitt kundserviceteam

Sleepo AB / Kundservicejobb / Stockholm
2023-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sleepo söker personal till sitt kundserviceteam" (publicerad 2023-11-02) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sleepo AB i Stockholm

Om jobbet
Vill du arbeta på ett av Sveriges snabbast växande bolag inom möbler och heminredning på nätet? Brinner du för kundservice och att hjälpa människor? Samtidigt som du gillar att jobba administrativt? Då kanske du är Sleepos nya koordinator och kundservicestjärna och borde ansöka idag!
Nu söker vi en serviceinriktad administratör till vårt kundserviceteam som både kommer att hantera varuflödet från beställning till leverans samtidigt som du kommer att hjälpa våra kunder med alla typer av frågor, både innan och efter beställning.
Om Sleepo
Sleepo är ett snabbväxande e-handelsbolag som säljer möbler och heminredning på nätet i Sverige, Norge och Finland med ambition att fortsätta växa på nya marknader. Vi är ett passionerat och ambitiöst företag som erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse för möbler och heminredning. Sleepo erbjuder ett brett och kurerat sortiment från välkända varumärken och till ett konkurrenskraftigt kunderbjudande som fri frakt och öppet köp.

Publiceringsdatum
2023-06-26

Om tjänsten
Rollen innebär att du jobbar lika delar som kundservicemedarbetare och koordinator. Den administrativa delen består av att sköta vårt dagliga orderflöde där du har dialog med våra speditörer och leverantörer för att sy ihop orderflödet, hantera orderläggning, uppföljning av beställningar samt hantera avvikelser. Sedan jobbar du även med att dagligen besvara kundfrågor via telefon och mail. Du hjälper våra kunder med frågor som kan uppstå både innan, under och efter beställning. Utöver det så arbetar du med försäljning via telefon, mail och tar emot kunder i vårt showroom.

Vi erbjuder dig en roll med varierande dagar där du både får utlopp för din strukturerade och ordningsamma sida samtidigt som du får kombinera det med din passion för service.
Vi söker dig som
Har erfarenhet av kundservice via telefon och mail och har en utmärkt fingertoppskänsla för kundbemötande samtidigt som du tycker det är roligt att jobba med det administrativa bakom.
Du är noggrann, stresstålig och brinner för service. Du bör vara bra på att se detaljer, ha ett stort intresse för ordning och reda och gilla att ha många bollar i luften. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och är bekväm med att ha telefonen som arbetsredskap. Du ska också tycka att det är roligt med kundmöten då vi har ett showroom där vi tar emot kunder.

En del utav arbetet kräver avvikelsehantering där du som individ behöver vara beslutsam, kund- och lösningsorienterad. Du ska också ha förmågan att leverera utmärkt kundservice i alla situationer och vara problemlösaren när felaktigheter uppstår.
Som person brinner du för service och trivs i en roll där de sociala kontakterna är många. Du är självständig, trygg och älskar att hjälpa andra. Självklart är du punktlig och pålitlig och känner stort ansvar för dina uppgifter och ser till att genomföra dem i tid och på ett tillfredsställande sätt. Vidare innefattar rollen varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo vilket kräver att du är flexibel och noggrann så att information inte faller mellan stolarna. Slutligen kommer du att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en plats i ett passionerat och växande företag med modernt kontor i centrala Stockholm. Arbetsplatsen är väldigt familjär med en platt organisation med högt i tak.
Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med start omgående.
Är du vår nya kollega? Då ska du ansöka genom att maila ditt CV och personligt brev till jobb@sleepo.se, så kontaktar vi dig omgående.
Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Eila Söderman, Head of Customer Experience på eila@sleepo.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-04
E-post: join@sleepo.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sleepo AB (org.nr 556857-0146)
Markvardsgatan 9 (visa karta)
113 53  STOCKHOLM

Kontakt
Head of Customer Experience
Eila Söderman
eila@sleepo.se

Jobbnummer
7915174

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sleepo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sleepo AB: