Skötare/undersköterska, timvikarier på Rättspsykiatriska kliniken i Säter
Region Dalarna / Vårdarjobb / Säter
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Säter,
Hedemora,
Borlänge,
Falun,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Säter,
Hedemora,
Borlänge,
Falun,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
ARBETSBESKRIVNING
Rättspsykiatriska kliniken i Säter ansvarar för högspecialiserad vård på läns-, region- och riksnivå. Vi vårdar i huvudsak patienter enligt lagen om rättspsykiatrisk vård, men även patienter som insjuknar under pågående kriminalvård eller under häktningstiden. Totalt har vi 78 vårdplatser uppdelat på sju avdelningar som är bemannade med sjuksköterskor och skötare.
Sjuksköterskor och skötare arbetar tillsammans i vårdlag och samarbetar med klinikens Behandlingsteam.
Du får introduktion av erfarna kollegor och vi ser gärna att våra vikarier kan jobba på mer än en av avdelningarna. Som timvikarie har du ofta goda chanser att få längre vikariat också.
Publiceringsdatum2022-10-05KvalifikationerKvalifikationerDu är utbildad skötare som har gått Vård- och omsorgsprogrammet eller yrkespaketet Vård och omsorg på vuxenutbildningen.
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård och erfarenhet från aktuell avdelning
• Från tidigare Vård och omsorgsprogrammet fördjupningen psykiatri
• Diplom från Vård och omsorgscollege.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och vill jobba i team där patienten ingår som en självklar medlem. Du är intresserad av att arbeta med vård- och behandlingsinsatser till patienter med allvarliga psykiatriska symtom i det akuta skedet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Innan anställning sker kommer utdrag från belastningsregister och Kronofogdemyndigheten att begäras, samt att Du får genomgå ett drogtest.
Region Dalarna värnar om en hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare samt säkra och trygga möten med medborgare, patienter, kunder och samarbetspartners. Som en del i vår rekryteringsprocess genomför vi därför drogtest innan erbjudande om anställning, samt kontrollerar ditt vaccinationsbevis då Region Dalarna har som krav att våra medarbetare ska vara vaccinerade mot covid-19.
Alla anställda inom Region Dalarna som arbetar i en verksamhet där direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar förekommer ska uppvisa godtagbart utdrag ur Polisens belastningsregister. Före erbjudande av anställning ska ett giltigt utdrag uppvisas i osprättat kuvert.
Region Dalarna tillämpar krigsplacering i samband med nyanställning. Detta innebär att du som arbetstagare har ett lagkrav att ta dig till ordinarie arbetsplats i händelse av högsta beredskap.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Vår värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar ska genomsyra hela vår organisation. Det ledarskap Region Dalarna strävar mot beskrivs utifrån orden: tydlighet, mod och tillit.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillträde enligt överenskommelse. Timanställning vid behov.
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION DALARNA
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "50:2022:1223".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Biträdande verksamhetschef
Anders Grawé
anders.grawe@regiondalarna.se 0225-494328 Jobbnummer 7046485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.