Skoladministratör till Gymnasieverksamheten

Hylte kommun / Kontorsjobb / Hylte
2018-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skoladministratör till Gymnasieverksamheten" (publicerad 2018-09-19) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Hylte, Värnamo, Alvesta, Ljungby, Växjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hylte kommun i Hylte

Hylte-lite enklare
Livet i Hylte är lite enklare. Här lever människorna nära varandra och det är naturligt att hjälpas åt. Kommunen ligger vackert inbäddad på gränsen mellan den halländska och småländska landsbygden och här finns goda boendemiljöer nära naturen och ett engagerat föreningsliv.

Det finns många fördelar med att arbeta i en mindre kommun som Hylte. Vi har korta beslutsvägar och du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling. I Hylte kommun arbetar runt 1100 personer på 48 arbetsplatser.
För oss är du viktig och vi arbetar för att skapa en bra arbetsmiljö med ett gott arbetsklimat som vi alla känner oss stolta över. Vi erbjuder dig ett tryggt och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad.

Hylte Gymnasieskola och Vuxenutbildning
Hylte Gymnasieskola och Vuxenutbildning finns idag på tre platser i kommunen. Ni finner SFI på Forum, Norra Industrigatan 1 och resten av Vuxenutbildningen och delar av introduktionsprogrammet på Lärcentrum, Skolgatan 7. Dessutom har vi en annan del av introduktionsprogrammet på Unnegatan 1 i Unnaryd. Kommunens ambition är att Vuxenutbildningens verksamheter ska samlokaliseras i Hyltebruk inom en snar framtid.


Publiceringsdatum
2018-03-06

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att bistå rektorer med administrativa uppgifter inom exempelvis elev-, personal- och ekonomiadministration. Din uppgift är att vara spindeln i nätet i vår verksamhet. Du servar skolledning, medarbetare, elever, föräldrar och övriga som har behov av hjälp via skolans expedition.


Kvalifikationer
Det är ett krav att du som söker har minst tre års gymnasieutbildning eller motsvarande. Har du ytterligare administrativ utbildning, gärna kopplat till ekonomi eller IT så är det meriterande. Vidare är erfarenhet av skoladministration inom högstadiet mycket meriterande för denna tjänst.

Du har erfarenhet av administrativt arbete, god IT vana, vana av skoladministrativa och ekonomiska system och är serviceinriktad och strukturerad.
Du är en god organisatör och trivs med att arbeta självständigt i högt tempo.
Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.
Du ska vara flexibel och beredd på att arbeta med flera olika saker.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsform/Varaktighet
1 st. Tillsvidare
1 st. Vikariat, 2-3 månader

Omfattning
Heltid/Deltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Tillträdesdag
Snarast, eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2018-04-13

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Upplysningar
Tobias Stenekull, TF Rektor 0733-718275

Fackförbundet Vision, Malin Sinanaj, malin.sinanaj@hylte.se

Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan

Varaktighet, arbetstid
1 st.Tillsvidareanställn, 1 st. Vikariat Heltid/Deltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-13
Ange följande referens när du ansöker: Hylte:2018:33
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hylte Kommun

Adress
Hylte Kommun
Storgatan 8
31480 Hyltebruk

Kontorsadress
se hemsida

Jobbnummer
4003577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hylte kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hylte kommun: