Skoladministratör sökes till Nynäshamns kommun
Arena Personal Sverige AB / Kontorsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Om tjänsten
Till Nynäshamns kommun söker vi en erfaren skoladministratör.
Tjänsten och din arbetstid kommer du dela mellan skolorna Sunnerbyskolan och Kyrkskolan i Nynäshamn.
I ditt dagliga arbete kommer det innebära att du behöver förflytta dig mellan de båda skolorna.
Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid.
Uppdraget beräknas starta omgående och pågå till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning.
Arbetetstiden är kontorstider under vardagar.
Som skoladministratör kommer du ha en central roll på skolorna och samarbeta med skolornas ledning och medarbetare samt även centrala utbildningskontoret. Du kommer att vara en del i arbetet med att utveckla och effektivisera de administrativa rutinerna. Din roll är även mycket betydelsefull för verksamheten genom arbetet med att skapa förutsättningar för en god kontakt mellan rektorer, lärare, vårdnadshavare och elever.
I ditt dagliga arbete kommer du arbeta både självständigt och i grupp. Din närmaste arbetsgrupp är skolornas servicepersonal och administratörer.
Du har huvudansvar för att sköta administrativa uppgifter och exempel på arbetsuppgifter är:
• Ansvara för och genommföra beställningar
• Arbeta med everantörsbokföring
• Diarieföring, och arkivering
• Ansvara för vikarieanskaffning
• Elev- och personaladministration
Din profil
För denna tjänst krävs det att du har erfarenhet från att arbeta på skolexpedition.
Vi tror även att du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning.
Du har goda IT kunskaper och behärskar Officepaketet på en bra nivå.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med personal och lönesystemet Hermona, faktureringssystemet Proceedo, dokument och ärendehanteringssystemet Puplic 360, IST och Dexter för barn och elevadministration och verksamhetssystemet Extens.
Du har goda kunskaper i Svenska (god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift).
Arbetet kräver uthållighet och flexibilitet, en hög servicekänsla, ett strukturerat arbetssätt och ett naturligt bemötande.
Som person har du förmågan att se vad som behöver göras och du kan planera ditt arbete så att du klarar satta deadlines. Det är av viktigt att du kan prioritera mellan återkommande arbetsuppgifter och specialuppdrag eller byta fokus om något brådskande inträffar. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens.
För att trivas i rollen ser vi att du är flexibel och öppen för andras ideer och synpunkter och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.
Krav på körkort och tillgång till egen bil då du skall ta dig mellan de båda skolorna under din arbetstid.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2018-09-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 6183
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Rudberg
andreas.rudberg@arenapersonal.comFöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7
Jobbnummer 4336639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.