Skicklig administratör/samordnare sociala system

Älvsjö stadsdelsförvaltning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älvsjö stadsdelsförvaltning i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Älvsjö är ett attraktivt område där många vill bo.

Stadsdelsområdet är en av stadens minsta befolkningsmässigt med 28 000 medborgare. I stadsdelsförvaltningens verksamheter arbetar 700 medarbetare och 30 chefer. Arbetet präglas av närhet mellan de olika verksamheterna. Förvaltningskontoret med medborgarkontor, bibliotek och öppen förskola ligger i Älvsjö centrum, 10 minuter från city.

Äldreomsorgen är organiserad i en avdelning för beställare och utförare. Enheten för äldre utgör äldreomsorgens beställarenhet och vårt uppdrag är, att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet.

Enheten för äldre består av 12 engagerade medarbetare. Vi är nio biståndshandläggare, en biträdande enhetschef, en administratör/samordnare sociala system och en enhetschef. Vi handlägger ca 600 personer över 65 år som har behov av kommunal vård och omsorg.

Stockholms stad har inlett ett omfattande arbete att modernisera vårt sociala system, paraplyet. Vi har en spännande digitaliseringsprocess framför oss.

Inspireras du och vill vara en del den utvecklingen?

Publiceringsdatum
2017-06-02

Dina arbetsuppgifter
Vi har nyligen utökat det administrativa stödet inom enheterna för myndighetsutövning för äldre och funktionsnedsatta samt socialpsykiatri. Det innebär att ni kommer att vara två administratörer som samarbetar och täcker för varandra. Tjänsten kommer till största del vara placerad inom enheten för äldre.

Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter;

- Fakturahantering
- Samordnare för sociala system för beställare och utförare
- Behörighetsadministratör
- Ansvarig för turbundna- och enstaka resor
- Handläggning av sjuklön
- Återsökning av statsbidrag
- Statistik
- Arkivredogörare för verksamhetsområdet
- Ge service vid inköp till enheterna
- Administrativt ansvarig för trygghetslarm
- Vid behov handlägga färdtjänstansökningar
- Utveckla arbetssätt för att avlasta biståndshandläggarna och ledningen.



Kvalifikationer
Vi söker dig med aktuell yrkeserfarenhet som är ansvarsfull och serviceinriktad. Du har någon form av postgymnasial utbildning.

Du är noggrann och har lätt för att uttrycka på svenska i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och hanterar Officepaketet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Stockholms stads sociala system, paraplyet samt ekonomisystemet Agresso. Vi ser också att det är meriterande om du har kunskap om avgiftshanteringen för service och vård- och omsorgsinsatser inom området.

För att lyckas i tjänsten har du lätt för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller uppsatta tidsramar. Du är förändringsbenägen och har en god samarbetsförmåga.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Provanställning kan komma att tillämpas.

Skicka din ansökan snarast då vi löpande kallar till intervjuer.

Övrig information
Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar, tillgängliga chefer och en god sammanhållning i teamet. Du erbjuds friskvård på arbetstid och vi har ett eget gym i förvaltningshuset. Vi tillämpar flex- och sommartid.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller efter överenskomelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/4007
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Lang, enhetschef 08-508 21 521

Företag
Älvsjö stadsdelsförvaltning

Adress
Älvsjö stadsdelsförvaltning
Älvsjö Stationsgata 21
12521 Älvsjö

Kontorsadress
Älvsjö Stationsgata 21

Jobbnummer
3536122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älvsjö stadsdelsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älvsjö stadsdelsförvaltning: