Skattehandläggare, Västerås
Skatteverket / Ekonomijobb / Västerås
2014-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Västerås" (publicerad 2018-02-01) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Strängnäs,
Avesta eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare innebär att arbeta med nya företag i samband vid starten genom att både att informera, svara på frågor och arbeta med registrering. Du kommer även att ha andra arbetsuppgifter inom beskattningsområdet i stort. I ditt arbete ingår handläggning och administrativa uppgifter som bland annat innebär att granska underlag samt att fatta beslut. Arbetet innebär mycket kontakt med företagare via telefon och brev samt vid personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet beror på verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• Har en akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180p
• har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom de senaste fem åren inom området ekonomi/juridik
• har förmåga att förmedla kunskap och information på ett lättförståeligt sätt
• har förmåga att arbeta mot uppställda mål
• är självgående, drivande och utvecklingsinriktad
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har mycket god samarbetsförmåga och gott bemötande
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Ovanstående krav på utbildning kan ersättas med motsvarande kunskaper och erfarenheter förvärvade genom flerårigt kvalificerat handläggningsarbete hos Skatteverket.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva eget företag.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-02-20Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Permin, t.f Sektionchef 010-5744657
Kenneth Lambertsson, facklig kontaktperson ST 010-579 62 09
Ola Pettersson, facklig kontaktperson Saco 010-579 64 24
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010-5724229
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1786177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.