Skattehandläggare, Skellefteå
Skatteverket / Juristjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Skellefteå,
Luleå,
Umeå,
Lycksele,
Haparanda eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med registrering, handläggning och utredning av ansökningar gällande registrering av företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens. Arbetet innebär många kontakter via telefon och brev.
Skatteenhet Skellefteå Lycksele har verksamhet både i Skellefteå och i Lycksele, totalt drygt 100 medarbetare. Vi söker medarbetare till skattesektion 3 i Skellefteå. På sektionen arbetar vi i huvudsak med registrering av blivande företagare och handläggning av nystartade företag.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en nyligen avslutad akademisk utbildning inom ekonomi eller gymnasial utbildning inom ekonomi kombinerat med minst 3 års relevant erfarenhet av arbete inom ekonomi
• trivs att arbeta i ett högt tempo och har en hög produktionsförmåga
• har god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• trivs med personliga kontakter och att kommunicera via telefon
• kan ta egna beslut samt slutföra ärenden och uppdrag
• är ansvarstagande
• har god förmåga att stödja och samverka då arbetet bedrivs teambaserat
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att använda provanställning.
På grund av semester kommer vi att ha svårt att svara på frågor under veckorna 29-31.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-07-06ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Holmkvist, enhetschef 010-573 97 33
Mikael Nilsson, sektionschef 010-573 97 71
Susanne Lundgren, HR-konsult 0709-837698
Malin Vestin, kontaktperson SACO 010-573 98 06
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Bäckgatan 1
93134 Skellefteå
KontorsadressBäckgatan 1
Jobbnummer 4243863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.