Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Linköping
Skatteverket / Juristjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Vimmerby,
Nyköping eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Skatteupplysningen innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om beskattning främst via telefon men även mejl. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person behöver du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.
Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Linköping är vi tre sektioner på ca 45 st. medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
•
har en högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng som är avslutad.
•
har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•
har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
•
har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lätt formulerat
•
har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
•
arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
•
har god datorvana och goda kunskaper inom informationssökning och digitala medier.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation där du informerar, vägleder och skapar förtroende via telefon eller personliga möten.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-05-02Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan E Johansson, Sektionschef 010-576 83 90
Jonas Mellberg, HR-Konsult 010 572 42 92
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Maria Arveheim, Facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kungsgatan 27
58180 Linköping
KontorsadressKungsgatan 27
Jobbnummer 4119009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.